Har i dag trebjelkelag med cc60 45x220 bjelker.
420 cm lengde.
Det har vært 22 mm gulvspon (spikret og limt) oppå med plastmatte og paneltak under.
Tenkte om jeg kunne fjerne svikt ved å legge til en gulvbjelke mellom så cc 30 oppnås nå når gulvet uansett er borte.
Men jeg kan ikke legge bjelken helt ut på den bærende ytterveggen pga. varmerør som ligger i bjelkelaget. På andre siden kan bjelken ligge på den bærende veggen.
Tanken var da å kottle så nær jeg kommer varmerørene, som er ca. 25-30 cm fra den bærende ytterveggen, og feste gulvbjelken i kotlingen med for eksempel bjelkesko eller skruer.
Tanken er at kotlingen er så nær ytterveggen at mye av lasten føres over til den bærende veggen.
De nye gulvsponplatene skal skru-limes, og deretter skal et parkettgulv eller laminatgulv ligge flytende oppå.
Det er to soverom med målene 420 cm på gulvbjelkene og 660 cm for begge rommene til sammen. De rommene deles senere når gulvet er lagt med en innervegg.
420 cm lengde.
Det har vært 22 mm gulvspon (spikret og limt) oppå med plastmatte og paneltak under.
Tenkte om jeg kunne fjerne svikt ved å legge til en gulvbjelke mellom så cc 30 oppnås nå når gulvet uansett er borte.
Men jeg kan ikke legge bjelken helt ut på den bærende ytterveggen pga. varmerør som ligger i bjelkelaget. På andre siden kan bjelken ligge på den bærende veggen.
Tanken var da å kottle så nær jeg kommer varmerørene, som er ca. 25-30 cm fra den bærende ytterveggen, og feste gulvbjelken i kotlingen med for eksempel bjelkesko eller skruer.
Tanken er at kotlingen er så nær ytterveggen at mye av lasten føres over til den bærende veggen.
De nye gulvsponplatene skal skru-limes, og deretter skal et parkettgulv eller laminatgulv ligge flytende oppå.
Det er to soverom med målene 420 cm på gulvbjelkene og 660 cm for begge rommene til sammen. De rommene deles senere når gulvet er lagt med en innervegg.
Det kommer til å bli mye sterkere enn det du har nå, bruk gjerne bjelkesko da det blir vanskelig å skru den nye cc 300 bjelken i kottlingen.B buhu skrev:Har i dag trebjelkelag med cc60 45x220 bjelker.
420 cm lengde.
Tenkte om jeg kunne få bort svikt ved å legge til en gulvbjelke imellom slik at cc 30 oppnås nå når gulvet uansett er borte.
Men jeg kan ikke legge bjelken helt ut på den bærende ytterveggen på grunn av varmerør som ligger i bjelkelaget. På andre siden kan bjelken ligge på den bærende veggen.
Tanken var da å kottle så nært jeg kommer varmerørene som er ca 25-30 cm fra den bærende ytterveggen og feste gulvbjelken i kottlingen med for eksempel bjelkesko eller skruv.
Tanken er at kottlingen er så nært ytterveggen at mye av lasten føres over til den bærende veggen.
Nye gulvponet skrus og limes, og deretter skal et parkettgulv eller laminatgulv legges flytende oppå.
Det er to soverom med målene 420 cm på gulvbjelkene og 660 cm for begge rommene til sammen. De rommene deles senere når gulvet er lagt av med en innervegg.
Undertaket trenger ikke festes i de nye bjelkene i det hele tatt, det sitter vel fast i de gamle?B buhu skrev:
Klikk her for å svare