Trappen i huset er gammel (og vi har ikke råd til en ny.)
Det er dog ingen større feil med den, vi har forsterket den så den er robust og har blitt jevnere, den knirker også minimalt.
Trappen består av perlespont under opptrinnet, dette merket vi da vi rev bort de brune tynne platene som fantes der før. Vi begynner å synes det er litt sjarmerende med perlesponten og vurderer å beholde den i stedet for å dekke den til.
Meningen er at vi skal slipe ned og male om trappen. Hadde det vært morsomt å prøve en annen farge enn hvit? Vi vurderer at perlesponten skal få en farge og opptrinnet skal bli hvitt/lasert.
Hvordan ville dere gjort det? Noen som har et morsomt forslag til oss?
For øvrig er huset gammeldags og vi bevarer gjerne gamle dører osv. for sjarmens skyld.
Hyggelig at dere vil beholde den gamle trappen. Jeg ville nok valgt dekkende farge og samme farge på trinnene og stusstrinnene. Det synes jeg passer en gammel trapp bedre. Fargen er nok best å velge avhengig av hvilken farge dere skal ha på veggene. Ellers er det veldig pent å male gamle tregulv grå.
Veldig vakker trapp. Male med linoljemaling og som sagt er grått en klassisk og vakker farge på eldre snekkere. Bland hvitt med grønn umbra for å få en mykt varmgrå farge.
Takk for de fantastiske tipsene! Nå føles det nesten åpenbart å male trappen i samme farge og gjerne grått. Har googlet litt bilder og innser akkurat den der gammeldags følelsen
Spørsmålet er hvordan veggene skal bli for å gi et pent inntrykk.. malt, tapetsert eller panel - og hvilken farge/mønster?
"Bland hvitt med grønn umbra" hørtes ut som en god idé - blir disse to fargene gråaktige sammen? Jeg er ikke så flink med farger men skal spørre i fargehandelen om råd! En varmere grå farge føles litt finere.
Skulle det ikke vært pent med panel på halve veggen som følger trappens vinkel. Kan jo være litt avhengig av hva som finnes i hallen nede også. Jeg synes det er pent med brystningspanel i gamle hus.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.