Hei,
Jeg har disse horisontale reglene som er festet mot betongveggen. Jeg gjetter at det kanskje er spikerplugg eller lignende.
De sitter fast som fjell!
Noen som har tips om beste måte å få løs disse på? Vold og muskler pleier ellers å være min metode, men nå tenkte jeg at - det burde finnes noen som har noen smarte triks, så jeg prøver å skrive her.
Jeg skal altså fjerne reglene helt og holdent.
Takk!
Jeg har disse horisontale reglene som er festet mot betongveggen. Jeg gjetter at det kanskje er spikerplugg eller lignende.
De sitter fast som fjell!
Noen som har tips om beste måte å få løs disse på? Vold og muskler pleier ellers å være min metode, men nå tenkte jeg at - det burde finnes noen som har noen smarte triks, så jeg prøver å skrive her.
Jeg skal altså fjerne reglene helt og holdent.
Takk!
Skruvhodet ser ikke så morsomt ut. Jeg ville nok gått for en kjerneboring rundt innfestingen (fungerer jo med dosfres også, bare at man må forskyve hullet) og håpet på at bjelken ikke også er limt. Da har du bare selve innfestingene å håndtere etterpå.
Trekonstruksjonsbygger
· Västmanland
· 275 innlegg
Vold, spreng regelen og slå av spikeren eller sag av spikeren med tiger eller fein. Jeg ville valgt alternativ 1.
Hei,V Vovve_ skrev:
Jeg som misforsto hvordan man bruker muttertrekkeren. Du har rett, man kan prøve med en muttertrekker på skruhodet. Nå har jeg dog ingen muttertrekker men=)
Lurer på om et hederlig stemjern funker å slå av spikeren med?
Da hadde jeg nok prøvd vold, en hederlig brekkstang til å bryte mot betongveggen med, så kan du sikkert få ut lekten, skruene vil dog sannsynligvis sitte igjen.
Et stemjern vil sannsynligvis ikke fungere særlig bra, og du vil nok ødelegge det i prosessen.
Når du først har fått bort lekten, ville jeg prøvd å knekke skruene ved å slå dem opp og ned til de knekker, alternativt saget dem av med en tigersag om du har et blad for metall. Er det spikerplugger kan du prøve å dra ut også dem med brekkstangen.
Ikke glem å legge noe mellom brekkstangen og veggen om du prøver å bryte løs lekten, så du ikke lager unødvendige merker i veggen.
Et stemjern vil sannsynligvis ikke fungere særlig bra, og du vil nok ødelegge det i prosessen.
Når du først har fått bort lekten, ville jeg prøvd å knekke skruene ved å slå dem opp og ned til de knekker, alternativt saget dem av med en tigersag om du har et blad for metall. Er det spikerplugger kan du prøve å dra ut også dem med brekkstangen.
Ikke glem å legge noe mellom brekkstangen og veggen om du prøver å bryte løs lekten, så du ikke lager unødvendige merker i veggen.
De der kan vel ikke være et problem
Slå inn et stemjern og kløv regelen på midten ved skruhodene langs med regelen. Så løfter du bort de to halvdelene med hendene.
Deretter klemmer du chucken på skrujernet rundt skruhodene og skrur ut dem i revers.
Slå inn et stemjern og kløv regelen på midten ved skruhodene langs med regelen. Så løfter du bort de to halvdelene med hendene.
Deretter klemmer du chucken på skrujernet rundt skruhodene og skrur ut dem i revers.
Nå har jeg revet alt. Virkelig gode tips å bruke chucken!
Nå skal jeg sette opp andre lekter på samme sted. Men vet dere om man kan bruke de gamle borehullene i betongveggen?
Min plugg ser ut til å passe. Men jeg tenkte å sjekke med noen som vet bedre først. Eller trenger jeg å "tette hullet" med noe masse?
Nå skal jeg sette opp andre lekter på samme sted. Men vet dere om man kan bruke de gamle borehullene i betongveggen?
Min plugg ser ut til å passe. Men jeg tenkte å sjekke med noen som vet bedre først. Eller trenger jeg å "tette hullet" med noe masse?
Klikk her for å svare


