Hei alle kunnskapsrike

Jeg har et spørsmål/tanker.
Jeg har et garasjetak. (Se bilde) som i dag er papp, rupanel, takbjelke. Gips.
Skal støpe isolert plate. Ist. For asfalt. Og skal også isolere veggene. Og bytte port.
Men nå til taket. Som dere ser på bildet, så sitter garasjen sammen med mitt og naboens hus. Og takbjelkene (takregel) går fra hus til hus. Og hvis jeg skal isolere taket, så trenger jeg ventilasjon. Eller?!
Finnes vel litt forskjellige alt. Tett konstruksjon?! Borre hull i reglene og ventiler i frem- og bakkant på garasjen.
Tenkte på hetter. Går vel an å sette hetter. Men det blir vel i så fall 2 stk per fag? Mange hetter i så fall.
Har ikke tenkt å ha 20c året rundt men iallfall 5-10 på vinteren. Skal ha en radiator der inne.
Tanken er å ikke bytte hele taket.
Takk på forhånd
Stefan
Garasje med flatt tak mellom to hus, hvite vegger og garasjeport. Trær i bakgrunnen. Mørke skyer over. Hylle med verktøy ved siden av porten.

Garasje med svart papptak, sammenkoblet med hvite trehus. Rødmalte tak og en hengende blomsterpotte ses ved siden av døren.

Garasjetak med trebjelker og takbord, del av veggen synlig, potensielt byggeprosjekt med fokus på isolering og ventilasjon.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.