Jeg skal snart dekke innsiden av veggene i garasjen. Nå er det bare stendere, isolasjon og plast på dem. Spørsmålet er hva jeg bør sette på innsiden? Kan jo begynne med å si at jeg har bygget veldig mye på huset mitt, så jeg vil/orker ikke legge ned veldig mye tid på dette. Så å gipse og sparkle er uaktuelt. Det jeg vurderer er å sette vanlige sponplater på veggene og så bare male disse. Hva tror dere, vil det bli stygt og se lurvete ut?

Noen andre forslag som ikke er veldig dyre eller krever en stor arbeidsinnsats? Eller holder det med sponplater?

Sponplater ser jo for rufsete ut, ville heller valgt plywood i så fall.

Jeg kjører med kryssfiner. Sponplate føles bare B! Personlig synes jeg det er penere uten farge! Veldig praktisk også!
Verksted med vegger i kryssfiner, verktøy på veggene, oppbevaringshyller, arbeidsbenk, og diverse utstyr.

Sett OSB plywood i stedet for spon, det ser like ille ut, men er bedre og billig.

Når så lyst og penger dukker opp, gipser du over OSBen, da er det en enkel sak å gipse, og du trenger nødvendigvis ikke sparkle, malt usparklet gips ser bedre ut enn spon.

Plywood er vel veldig mye dyrere enn sponplate? Ellers er jo det fint å hvitlasere.
OSB er jo rimelig billig men ikke like fint å male.
Hm, ja kanskje bedre enn sponplate i alle fall.

Vanlig konstruksjonsfiner ligger på det dobbelte mot spon, men hvor mye går det med i garasjen din da? Det kan jo ikke være så mange plater.

Det går med 33 stk.

D09
Monter plywood eller osb, mal hvitt :)

Hvis du blir lei en dag kan du montere gips og sparkle

Hater mine vegger i garasjen som ikke har plate bak gipsen

Finnes det ikke regler for brannsikker overflatebekledning i garasjer, dvs gips, eller til og med dobbeltgips?

Farsan har sponplater i garasjen som han bare sparklet over skruehodene før han rullet. Ser faktisk veldig bra ut for å være en garasje. Så vet ikke hvorfor alle er så imot spon? Hardt, holdbart og glatt overflate som man kan male direkte.

Hva tror dere om råspont på innsiden av garasjen. Ville det fungere? Koster ca 6 kr meteren.

Det er vel 6 kr per løpemeter. Det blir en del mer per kvadratmeteren.

11,5 m råspont per kvm, så blir en del, ja hadde nok ventet på ork/penger og kjørt osb gips,

Råspont blir jo fint, men ganske mye mer jobb å montere.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.