23.917 lest ·
15 svar
24k lest
15 svar
Forslag på veggmateriale for garasje?
Jeg skal snart dekke innsiden av veggene i garasjen. Nå er det bare stendere, isolasjon og plast på dem. Spørsmålet er hva jeg bør sette på innsiden? Kan jo begynne med å si at jeg har bygget veldig mye på huset mitt, så jeg vil/orker ikke legge ned veldig mye tid på dette. Så å gipse og sparkle er uaktuelt. Det jeg vurderer er å sette vanlige sponplater på veggene og så bare male disse. Hva tror dere, vil det bli stygt og se lurvete ut?
Noen andre forslag som ikke er veldig dyre eller krever en stor arbeidsinnsats? Eller holder det med sponplater?
Noen andre forslag som ikke er veldig dyre eller krever en stor arbeidsinnsats? Eller holder det med sponplater?
Sett OSB plywood i stedet for spon, det ser like ille ut, men er bedre og billig.
Når så lyst og penger dukker opp, gipser du over OSBen, da er det en enkel sak å gipse, og du trenger nødvendigvis ikke sparkle, malt usparklet gips ser bedre ut enn spon.
Når så lyst og penger dukker opp, gipser du over OSBen, da er det en enkel sak å gipse, og du trenger nødvendigvis ikke sparkle, malt usparklet gips ser bedre ut enn spon.
http://www.fermacell.se/se/content/fibergips_1187.php
Mye mer holdbart enn vanlig gips. Kan festes uten å ha OSB/plyfa bak.
Mye mer holdbart enn vanlig gips. Kan festes uten å ha OSB/plyfa bak.
Farsan har sponplater i garasjen som han bare sparklet over skruehodene før han rullet. Ser faktisk veldig bra ut for å være en garasje. Så vet ikke hvorfor alle er så imot spon? Hardt, holdbart og glatt overflate som man kan male direkte.
Medlem
· Blekinge
· 12 326 innlegg
Det er vel 6 kr per løpemeter. Det blir en del mer per kvadratmeteren.