Vet noen hva som er forskjellen på byggmax grovbetong og Finjas eller Maxits?
Bortsett fra de 20-30 kr mer per sekk de koster:)

Antakelig ingen, eller i det minste liten.

Har kjøpt et par Maxit sekker for å støpe igjen en grøft i et kjellergulv, men når de tar slutt burde det vel da gå helt fint å fortsette med en annen type?

Ja, så klart. :)

Byggmax betong kommer fra Finja (ifølge hva jeg har hørt).

Det kan skille i farge på ulike betongsekker/leverandører. Støper du noe som skal ha samme farge bør/skal du velge samme sekker og sørge for at de kommer fra samme fabrikk.

sjekk konstruksjonsklassen. vanlig grovbetong fra maxit har K40. Byggmax har jeg ingen anelse om. formentlig ikke de selv heller...
Jo høyere desto bedre.
Spiller som oftest ingen rolle for du har vel ikke tenkt å bygge en motorveibro?

styrman1: SÅ ille er det ikke stilt med Byggmax. De har faktisk litt kontroll - også de:
0103.jpg

ok men spør noen på byggmax hvilket som er best av K20 og K40...

Cement kommer fra 2 forskjellige i dag Cementa og embra det skiller i farge og vct på de forskjellige selskapenes sement :) Men så er det opp til de som lager sekkebetongen hvilken kvalitet dere får

Hei,
Hvilken grovbetong ville dere kjøpt i dag? Jeg vurderer K40 fra Byggmax, er den tilstrekkelig for å støpe noen mindre gulv og bærende hvelv innendørs?

Ja, bare du ikke tar deres ekonomibetong så fungerer det.

H
W Watchmen skrev:
Cement kommer fra 2 forskjellige i dag Cementa og embra det skiller i farge og vct på de forskjellige selskapenes sement :) Men så er det opp til de lager sekkbetongen hvilken kvalitet dere får
Finnes mange sementprodusenter og de billige merkene kjøper inn sine fra utlandet.

Så har selvfølgelig sementen ingenting med VCT å gjøre, noe som er forståelig.

Det jeg selv har merket med Byggmax grovbetong er at den har en annen farge enn Weber. Den inneholder noen ganger klumper. Ofte når man blander, dannes det kuler i stedet for riktig konsistens, uansett riktig mengde vann.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.