Før K Rauta la ned i Malmö kjøpte jeg noen lekter og de var veldig rette og robuste.

Nå vil jeg kjøpe like igjen, men hvor da?

Takknemlig for hjelp.

En nærbilde av en treplank stående mot en blå, teksturert overflate med tallmarkeringer fra 10 til 100.

Spør etter fingerskjøtet regel

K
Kortregel opp til 2,5m kan ofte være fingerskjøtet

Sist redigert:
P
Kanskje i forbrukerpanelet men vi har aldri fått det til tross for at vi har kjøpt tusenvis av reglar..

richardtenggren
Rejäl skrev:
Kanskje i forbrukerpanelet, men vi har aldri fått det til tross for at vi har kjøpt tusenvis av lekter..
Dårlig innkjøper? ;)

Min byggevarehandel som først og fremst retter seg mot proffene har nettopp fingerskjøtet kortlekt, men de kan jo ta inn vanlig hvis jeg ber om det :)

P
richardtenggren richardtenggren skrev:
Dårlig innkjøper? ;)

Min byggevarehandel som først og fremst retter seg mot proffer har nettopp fingerskjøtet kortregel, men de kan jo ta inn vanlig om jeg ber om det :)
Det er du som får restene😉og de skjeve som kappes ned til de fingerskjøtte😂
Så om du vil ha det så kjør på det!

Hva er ulempen med fingerskarvede? Fordelene er åpenbare, men det kanskje finnes ulemper som oppveier.

Fingerskjøttede er dyrere men formstabilere

• Liker
richardtenggren
  • Laddar…
Jeg så de fingerskjøttede som kortregel nylig for første gang. Det var på Byggmax at alle korte 120*45 var fingerskjøttede. Ingen prisøkning.

P
Gjør oss er dom sekunda kvalitet altså kan vi kjøpe dess billigere hvis vi ønsker å bruke disse..

Ok, så de er noen ganger billigere, noen ganger dyrere og noen ganger koster de det samme som uskarvade.

Det eneste jeg vet som skiller dem fra andre er at de er stabile.

Nå vil jeg vite hva som er dårligere?

7ender
Kan limet f.eks. være følsomt for fuktighet?

P
Hva slags klasse er det på reglene?

Ingen klassifisering i det hele tatt på de jeg kjøpte, men det er ingen på deres uskårne kortregler heller, så der finnes ingen ledetråder.

Et raskt søk gir at Moelven har fingerskjøtet C24, men det står heller ingenting om hva forskjellen er.

For meg som bygger mer møbler enn hus er ikke en limskjøt noe som svekker en konstruksjon, og den brukes for å stabilisere eller redusere bevegelser i massivtre.

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
C14 pleier å være den vanligste klassifiseringen for innvendige veggstendere, i det minste i de mindre dimensjonene..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.