Hei
jeg trenger hjelp med å tyde en armeringstegning og om noen kan si om det er mulig å forlenge det eksisterende trappehullet uten å sette inn en bærende søyle. Trappehullet er i dag 277 cm langt og vi vil forlenge det til 300 cm for å slippe å slå hodet når man går opp trappen.
Har også kontaktet en konstruktør men såvidt jeg tolker tegningen så bør man ved å legge inn ny underkantsarmering kunne ta opp ytterligere 25 cm.
Håper på noen vise uttalelser fra forumet.
jeg trenger hjelp med å tyde en armeringstegning og om noen kan si om det er mulig å forlenge det eksisterende trappehullet uten å sette inn en bærende søyle. Trappehullet er i dag 277 cm langt og vi vil forlenge det til 300 cm for å slippe å slå hodet når man går opp trappen.
Har også kontaktet en konstruktør men såvidt jeg tolker tegningen så bør man ved å legge inn ny underkantsarmering kunne ta opp ytterligere 25 cm.
Håper på noen vise uttalelser fra forumet.
Gjør-det-selv-bygger
· Arvika
· 1 527 innlegg
Som det ser ut kommer du kappe de eneste jernene som finnes i platens underkant ved trappehullet. Denne armeringen fungerer som platens opplegg ved hulkanten. En måte kan være å forsterke platens underkant med karbonfiber. Bør legges til at jeg ikke ser hele tegningen. Er platen kontinuerlig over alle vegger samt at det finnes overkantarmering over samtlige, så kan du ha flaksen at ditt aktuelle område ikke trenger noen armering i underkant. Men jeg anbefaler deg sterkt å la en konstruktør se på dette, da slipper du ansvaret.
Klikk her for å svare