Hvordan ble slutresultatet? Har du noen bilder? Vi har et LB-hus fra tidlig 80-tall og går med de samme tankene, både med tanke på takutstikket, fasade og vinduer.
Slik ser det ut nå når vi bygger til vår altan, og det har blitt omtrent som vi tenkt. Derimot trengte jeg ikke bygge om/forsterke takstolene siden spikerplatene som holder dem sammen satt lenger inn enn jeg trodde.
Hei! Det ble virkelig superflott! Vi tenker i samme baner. Har nettopp kjøpt et hus fra 70-tallet med liknende saltak som deres hus hadde, som vi vil forkorte takutstikket på samt bytte en del vinduer. Var det noen kostnader dere ikke forutså som oppsto? Har du noen øvrige tips å gi oss på veien, noen fallgruver å prøve å unngå? Tusen takk på forhånd ☺️
Om dere ikke synes det er veldig morsomt å bytte bordkledning og om dere ikke har mye skog å ta bordkledningsvirke fra, så la i det minste 30-40 cm utskifting være igjen.
Om dere ikke synes det er veldig gøy å bytte bordkledning og om dere ikke har mye skog til å ta bordkledningsvirke fra, så la i det minste 30-40cm utskifting bli igjen.
Vi tenkte å bytte trefasaden samtidig også (den gamle har mange sprekker og vi synes den er for grov), det glemte jeg jo å si. Ellers blir det jo som du påpeker problematisk med å ”fylle opp” rommet øverst. Takk for påminnelsen! Helt klart noe man bør tenke på ☺️
Om dere ikke synes det er veldig moro å bytte bordkledning og hvis dere ikke har mye skog å ta bordkledningsvirke fra, så la i det minste 30-40 cm utskifte være igjen.
Angående utskiftet så hadde vi nok tenkt minst 30 iallfall. I dag er det over 60 og innebygd (vi har ikke fått tilgang ennå, så vet ikke målene nøyaktig, bare gjort anslag fra prospektet og gammel tegning fra da huset ble bygd).
Er i samme dilemma. Skal bytte tak om noen uker og er fristet til å korte takutspringet noe for å få litt mer moderne stil og fjerne følelsen av at taket tynger ned huset. Huset er som dere ser veldig avlangt og er litt redd for at det skal føles enda mer avlangt om man korter takutspringet da huset (taket) totalt sett blir smalere. Hva synes dere? Skal vi gi oss på det eller la det være som det er?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.