Vi har et skap som kommer til å stå foran et element, ca 10 cm fra veggen. Har dere noen supertips for hvordan jeg kan forankre dette skapet i veggen?

• En beige garderobe plassert 10 cm fra en vegg med et rundt vindu i bakgrunnen. Vises forfra med et element til venstre.
  • Innsiden av et skap som viser et metallbeslag festet på innsiden av skapveggen for mulig forankring.
Vanskelig å få det pent. Kan dere forankre den i gulvet i stedet?

Hvitmalt 45x95mm trelekt liggende mellom garderobeskap og vegg helt øverst? Alternativt en stående helt nedenfra gulvet?

• Liker
Jojje 73 og 1 annen
  • Laddar…
Elementet skal ikke brukes?

• Liker
Cheesen
  • Laddar…
En vinkellist på oversiden kanskje som en rask løsning?

Er bakveggen "kloss innpå" (uten glippe) mot veggen ved siden av ytterdøren?
Endre den der i så fall.
Ellers en utskytende hvitmalt planke skrudd i bakkant "taket" på garderoben med en møbelvinkel som skrus fast i veggen til venstre for garderoben.

K Kane skrev:
Vanskelig å få det pent. Kan dere forankre den i gulvet i stedet?
Dessverre ikke. Om det er pent eller ikke, spiller ingen rolle, vi kommer til å sette en list på siden som dekker. Det viktigste er at sønnen ikke får garderoben over seg.

S skogstomten skrev:
Hvitmalt 45x95mm trelist liggende mellom garderobe og vegg øverst? Alternativt en stående helt nede fra gulvet?
Vi hadde også en list i tankene fra garderobe til vegg øverst. Hvordan fester man den best?

A AndersS skrev:
Elementet ska ikke brukes?
Nei

A andersgrebin skrev:
Et vinkeljern på oversiden kanskje som en rask løsning?
Veldig mulig. Hvordan fester jeg det mellom vegg og garderobe?

D doubleH skrev:
Er bakveggen "kloss innpå" (uten glippe) mot veggen ved siden av ytterdøren?
Forandrer den der i så fall.
Ellers en utskytende hvitmalt planke skrudd i bakkant av "taket" på skapet med en møbelvinkel som skrus fast i veggen til venstre for skapet
Nei, det er ingenting som skapet lener seg mot i det hele tatt. Vi vil gjerne unngå skapet nær vinduet for å i det minste få litt lysinnslipp.

Forklar gjerne mer hvordan du tenker med planken.

Cheesen
N NathalieH skrev:
Vi har en garderobe som skal stå foran et element, ca 10 cm fra veggen. Har dere noe supertips på hvordan jeg kan forankre denne garderoben i veggen?
Du må prøve å finne noen vinkeljern som er lange nok. Men selv da tror jeg ikke at garderoben vil bli bra da Ikeas garderob liksom mange andre trenger å festes stabilt mot veggen for ikke å bli skjøre.

Kan dere ikke bare fjerne elementet hvis dere ikke skal bruke det? Så slipper dere i tillegg støvhullet bak garderoben.

Cheesen Cheesen skrev:
Du må prøve å finne noen vinkeljern som er lange nok. Men selv da tror jeg ikke at garderoben kommer til å bli bra siden Ikeas garderobe, som mange andre, trenger å festes stabilt mot veggen for ikke å bli ustø.

Kan dere ikke bare fjerne elementet hvis dere ikke skal bruke det? Så slipper dere dessuten støvhullet bak garderoben.
Bor i borettslag og har ikke tillatelse til å fjerne elementet.

Hvis vi kjøper lange nok skruer. Plugger i veggen, skru i der og skiver på innsiden av garderoben som holder fast skruen - kan det være et alternativ?

Cheesen
N NathalieH skrev:
Bor i borettslag og får ikke tillatelse til å fjerne elementet
Kan du ta et litt mer overgripende bilde og legge opp så kanskje du får noen bedre forslag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.