Skal lage en ny innervegg på en eksisterende vegg.
Hvordan gjør jeg for å flytte ut stikkontakter og lysbrytere så de kommer på nivå med den nye veggen?
 
  • Lysbryter på vegg med ujevn tekstur, ved siden av en trestender festet med skrue.
Da trenger jeg altså å skrive bort og sette en kortling/regel rundt der den skal være?
 
Totte_S
Nei, ikke hvis det sitter en apparatboks i plast, da skrus påbygningsringene fast direkte i den eksisterende boksen. Ta bort knappen og sjekk hva slags boks som sitter der.
 
Totte_S Totte_S skrev:
Nei, ikke om det sitter en apparatboks i plast, da skrus påbygningsringene fast direkte i den eksisterende boksen. Ta bort knappen og sjekk hva det sitter for boks der.
 
  • Gammel lysbryter installasjon fjernet fra veggen, viser mekanismen mot en røff veggoverflate, klar for utskifting eller reparasjon.
Du trenger "förhöjningsring" og lengre skrue, M3. Ingen rare dingser i elbransjen.
 
Har man uflaks finnes det ikke nok slack på kablene så de rekker til. Da kan man trenge å trekke nye ledninger. Eller forlenge. Det blir godt om plass for det med påbyggingsringer, Ser ut som det var minst 50 år siden noen var der sist.
 
  • Liker
Malinhallgren
  • Laddar…
Huset er bygd i 69…

Elektrikeren kommer i løpet av uken og ser på litt annet, han får vel kaste et øye på dette også.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.