Hei!
Tenkte å flislegge hele badet mitt. (Plastmatte på gulvet). Har hatt på primer + fuktbarriere på alle vegger unntatt pipeløpet som er pusset. Pipeløpet er plassert slik at det ikke vil bli utsatt for direkte vannpåvirkning.

Lurer nå på om jeg må ha på primer på pussen for at flisene skal feste?
(Tror selv at det er bedre å ikke ha primer på pipeløpet da primeren er vanntett og en pipe har det nok best hvis den selv kan ta opp samt avgi litt fukt slik den selv vil. Bare flisene sitter fast uten primer)

Hvis det går uten primer, må man da fukte flisene før man setter dem opp på den pussede pipeløpet?
(Spørsmål, kanskje pussen gjør at flislimet tørker for raskt slik at platene slipper)

Hilsener,
Pelle

Ingen som kan fliser her?
/Pelle

Prøv å spørre i baderomsdelen.

Jeg har ikke gjort det selv, men i mitt gamle hus er deler av skorsteinen flislagt. Dels med sementbasert (gammelt) lim dels med noe som ligner kalkmørtel. Men å få det til å feste burde neppe være et problem. Er du redd for altfor rask uttørking, kan du vel forfukte pussen før du setter i gang.

Jeg tror dessuten som deg at det beste for en skorstein er å kunne ta og gi litt fukt etter behov.

Tut og kjør, eller hvis du er forsiktig. Kjør med en eneste testplate og test festeevnen i denne etter tørking.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.