Full fart i renoveringen av vårt nye hus fra det glade 70-tallet.

Holder på med kjellerdelen. Det satt trelekter mot veggen, isolasjon, plast og så panel.

Og har nettopp gjort klart det første rommet der jeg har revet bort lekter og isolasjon. Skrapet bort all gammel maling (svigerfar sa det var plastmaling som måtte bort), deretter har jeg lagt ny fiberpuss og pusset inn fibernett. Siste steget er å male med silikatmaling som puster.

Nå til mitt spørsmål. Jobben jeg la ned bestod av 50% skrape bort gammel maling med malingskrape/kniv. Prøvde med vinkelsliper og diamantblad, men det bare smeltet fast på bladet.

Og den ene veggen som ikke var mot fasaden, var det en slags strukturmasse (se bilde) som jeg skrapte bort med en sparkelspade og stemjern.

Det må finnes en raskere/enklere måte?

På Krauta fikk jeg bare tips om et eller annet malingsløsemiddel som luktet vondt og knapt gjorde noen forskjell.

Krysser fingrene for at det finnes en renoveringsguru her inne eller noen som har gjort lignende som kan gi litt tips :)

• Oransje vegg med avskrapt maling rundt vinduet; gulvstående avfukter med verktøy oppå, del av et renoveringsprosjekt i kjeller.
  • Vegg med strukturert sparkel overflate, beige tone og synlige mønstre i relieff.
Prova Rivskiva/PCD-Cup/Skiva med Hårdmetalltänder på vinkelslipen. På väggarna i källaren där putsen var 100%frisk fungerade diamantskivan bättre för mig, men på väggen där putsen var lite fuktskadad och mjuk så var rivskivan sjukt mycket snabbare.
PCD_CUP_WHEEL-1.jpg

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.