Jeg renoverer leiligheten min. Leiligheten er liten og jeg trenger å maksimere lagringsplassen. I gangen tenkte jeg å bygge inn Ikeas 36 cm dype pax-garderober.
Problemet er at det bare er 30 cm mellom veggen og til dørkarmen begynner. Det jeg vil gjøre er å fjerne dørkarmen helt, og at åpningen i stedet pusses, da får jeg jo ytterligere 10 cm til gode siden jeg slipper dørkarmen og da får garderobene plass.
Jeg er imidlertid totalt uerfaren når det kommer til slikt. Tror dere det er mulig for meg å gjøre dette selv? Kommer det til å bli veldig ujevnt når jeg fjerner dørkarmen? Huset er bygd i 1945 hvis det spiller noen rolle, så jeg antar vel at det er murstein eller lignende rundt. Så må jeg jo sparkle alt det ujevne etterpå. Jeg har tålmodighet og er nøyaktig, men har som sagt ingen erfaring. Tror dere dette er et for stort prosjekt for meg å ta fatt på?
Jeg fant denne lenken som har gjort akkurat det jeg vil gjøre: https://www.renoveringsbloggen.com/2012/08/30/oppen-karmlosning/
Synes dere dette høres ut som en god fremgangsmåte?
Et annet spørsmål, hvis jeg i stedet skulle ta inn en håndverker for å løse dette, hva tror dere vi snakker om prismessig da?
Beklager min uvitenhet og hvis jeg har skrevet feil navn på noe, håper dere likevel forstår.
Problemet er at det bare er 30 cm mellom veggen og til dørkarmen begynner. Det jeg vil gjøre er å fjerne dørkarmen helt, og at åpningen i stedet pusses, da får jeg jo ytterligere 10 cm til gode siden jeg slipper dørkarmen og da får garderobene plass.
Jeg er imidlertid totalt uerfaren når det kommer til slikt. Tror dere det er mulig for meg å gjøre dette selv? Kommer det til å bli veldig ujevnt når jeg fjerner dørkarmen? Huset er bygd i 1945 hvis det spiller noen rolle, så jeg antar vel at det er murstein eller lignende rundt. Så må jeg jo sparkle alt det ujevne etterpå. Jeg har tålmodighet og er nøyaktig, men har som sagt ingen erfaring. Tror dere dette er et for stort prosjekt for meg å ta fatt på?
Jeg fant denne lenken som har gjort akkurat det jeg vil gjøre: https://www.renoveringsbloggen.com/2012/08/30/oppen-karmlosning/
Synes dere dette høres ut som en god fremgangsmåte?
Et annet spørsmål, hvis jeg i stedet skulle ta inn en håndverker for å løse dette, hva tror dere vi snakker om prismessig da?
Beklager min uvitenhet og hvis jeg har skrevet feil navn på noe, håper dere likevel forstår.
Kan du ikke legge inn et bilde på hvordan det ser ut?M MelTH skrev:Jeg renoverer leiligheten min. Leiligheten er liten og jeg trenger å maksimere lagringsplassen. I gangen tenkte jeg å bygge inn Ikeas 36 cm dype pax-garderober.
Problemet er at det bare er 30 cm mellom vegg og til døromrammingen begynner. Det jeg gjerne vil gjøre er å fjerne dørkarmen helt og at åpningen i stedet pusses, da får jeg jo ytterligere 10 cm til gode siden jeg slipper dørkarmen og da får garderobene plass.
Jeg er imidlertid totalt uerfaren når det kommer til slike ting. Tror dere det er mulig for meg å gjøre dette selv? Blir det veldig ujevnt når jeg fjerner dørkarmen? Huset er bygd i 1945 om det spiller noen rolle, så jeg antar vel at det er murstein eller lignende rundt.
Så må jeg jo sparkle alt som er ujevnt etterpå. Jeg har tålmodighet og er nøye, men har som sagt 0 erfaring. Tror dere dette er et for stort arbeid for meg å ta fatt på?
Jeg fant denne linken som har gjort akkurat det jeg vil gjøre: [lenke]
Synes dere at dette høres ut som en god fremgangsmåte?
Et annet spørsmål, hvis jeg i stedet skulle få inn en håndverker til å ordne dette, hva tror dere vi snakker om prismessig da?
Klikk her for å svare