Hei,

Jeg har nylig sammen med min samboer skaffet oss et hus. I den lukkede trappen som er "integrert" i huset, er det en heldekkende matte.

Jeg har revet av noen trinn, matten løsner relativt lett, men det sitter igjen noe som ser ut som en slags skum eller rester av matten. Har til slutt klart å fjerne også dette, for å finne et lag med lim som sitter fast i treverket under. Tror også det kan være lakk etter limet.
Vi fikk fjernet det med t-rød, sparkelspade og 4 timers svette, for et halvt trinn. Lyktes dessuten å skade treverket overflatisk i prosessen.

Først tenkte vi å fjerne matten og legge laminat, men siden treet så såpass bra ut der vi så, tenkte vi å prøve å fjerne det for å overflatebehandle treverket under.

Kan noen anbefale et verktøy som er egnet for dette? Ønsker som sagt å få rent treverk.

Hei Robba,

Takk for svaret ditt. Ser ut som det blir hardt arbeid. Har du noen gode tips for å få løs teppet/det foamliknende materialet? Har sett på teppefjerner, men de ser altfor store og klumpete ut for dette :/

Sist redigert:
Kjør med en fargeskrape for husfasade. Pløyde gjennom 16 trappetrinn på 20 min!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.