Hei,

Vi skal fjerne vårt søppelskap da det snart er tid for kjøkkenrenovering.
Søppelskapet går rett gjennom veggen, dvs man kan kaste søppel innenfra kjøkkenet så det er isolert.

Vi har teglfasade men har besluttet at vi bygger igjen med trepanel og eventuelt setter noen pen plate på utsiden.
Spørsmålet er nå hvordan veggkonstruksjonen bør se ut. Holder det å stender opp og sette asfaboard, lekter og panel.
Så isolering, plast og gips på innsiden?

Trodde å kopiere veggkonstruksjonen når jeg har revet ut skapet og kan se hvordan det ser ut men det burde ligge en luftspalt innenfor teglverket?

Hvilken finurlig løsning. Er det ikke synd å fjerne den? Kanskje den ikke passer med det nye kjøkkenet?
Tenk å slippe å gå ut med søpla midt på vinteren :)

• Liker
Lärospånet
  • Laddar…
Ja, løsningen er grym, bare å løfte på en del av benkeplaten så sitter det en isolert luke der.
Dessverre så passer det ikke i det nye kjøkkenet og dagens sortering og søppeldunker gjør uansett at man må tømme skapet selv, så nå skal det bort.

Ok. Jeg hadde nok gjort som du foreslo. Gjør det samme på innsiden som veggen ellers. Innenfor teglet skal det være en luftspalte.
Selv hadde jeg nok murt igjen hullet om det gikk an å få tak i lignende tegl, selv om det ikke blir 100% lik resten av fasaden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.