I min utgravde kjeller er taket en støpt plate hvor man har brukt planker som form.
Jeg skal nå sparkle taket jevnt, og mitt første problem er da der betongen har dannet hengende skjøter mellom plankene.
Tør jeg gå løs med hammer og meisel for å fjerne skjøtene, eller er det risiko for at jeg skaper sprekker i taket/gulvet?
Er det kanskje bedre å gå løs med en vinkelsliper?
Jeg skal nå sparkle taket jevnt, og mitt første problem er da der betongen har dannet hengende skjøter mellom plankene.
Tør jeg gå løs med hammer og meisel for å fjerne skjøtene, eller er det risiko for at jeg skaper sprekker i taket/gulvet?
Er det kanskje bedre å gå løs med en vinkelsliper?
Vanskelig å si uten å ha sett det, betongsliping i taket føles slitsomt. Jeg ville ha lagt en tynn lekt og noe ferdig tak. Da kan man jo også skjule litt kabler mm
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Et betonghvelv som er forskalet med rupanel, noe som var ekstremt vanlig før, kan ikke gjøres glatt med vellykket resultat med mindre det er snakk om en svært liten overflate. Bruk lekter og plater hvis det er nødvendig i stedet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Verste stripene kan du banke bort, hvelvet sprekker ikke men så maler du bare hvitt, det er jo sjarmerende når man ser ådring og skjøter.
Protte
Protte
Klikk her for å svare