På loftet mitt ligger det først et lag sand og så på det grus rundt murpipen.
Jeg skulle gjerne fjerne sanden og grusen, og i stedet støpe rundt murpipen med flytsparkel/sement.
Mitt spørsmål er først og fremst, jeg trenger vel en slags bevegelig fuge mot tregulvet? Hvordan ville dere gått frem med den?
Spørsmål to er, hvordan ville dere støpt, og med hva?
Har gravd litt med fingrene og anslår at det er ca 10-15 cm dypt. Under kanten ved tregulvet er det en list som stikker inn i sanden ca 2-3 cm.
Ved murpipen blir den noen cm bredere rett under sandflaten.
Jeg lurer på om det ikke er den som har malt tregulvet som syntes det var fint med hvitt grus på sanden.
På min ved fra 1919 så er det murt en krage som holder isolermaterialer (spon) på behørig avstand fra murstocken. Sanden fyller nok samme funksjon hos deg.
Jeg lurer på om det ikke er den som har malt tregulvet som syntes det var fint med hvit grus på sanden.
På min ved fra 1919 så er det murt en krage som holder isolasjonsmaterialer (spon) på behørig avstand fra murstocken. Sanden fyller nok samme funksjon hos deg.
Det er sikkert slik at grusen har kommet til senere. Men jeg skulle gjerne ønske å fjerne både grus og sand. Det er utrolig upraktisk med barn i huset da det havner overalt.