Microkatten
Jeg skal flytte et par stallvinduer av jern, som på sin gamle posisjon har vært "kittet" rundt hele vinduet med en slags fugemasse som ligner myk lakris karamell. Den er veldig klissete, og smaker sikkert ikke lakris ;).

Hva kan det være for fugemasse, og ikke minst - hvordan får man den bort fra vinduene (og verktøyene...)??

Et jernvindu med mørk, klissete fugemasse langs kanten, ser ut som det er i dårlig stand med skader og forvitring.

Neger Toy, ja det kaltes så før, jeg vet ikke dets riktige navn, det var det man brukte før fugemasser på tube dukket opp. Det er nok bare å skrape og skjære bort. For å vaske nedklussede verktøy trengs det minst white spirit, kanskje tynner.

Microkatten
Takk! Det var jo virkelig en PK-betegnelse på fogmassan! :wow: Fogmassan er tilføyet en gang under 1990-tallet.

Jeg prøver med white spirit eller lignende så får vi se. Og hvem vet, kanskje t.o.m. litt linoljesåpe kunne bite?

lukter det tjære eller så? Hvis det er skikkelig oljete kan du jo ta den grønne avfettinga, den der som er til for å løse opp asfaltflekker og så på bilen. Den pleier å ta det meste :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.