Hvor kjøper dere prisgunstig forskalingsfiner (eller andre plater?) til støpeprosjektene deres? Jeg har noen vegger og en bue jeg skal støpe og kommer til å kunne gjenbruke platene noen ganger, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe forskalingsfiner. Tidligere har jeg jukset med osb.

Byggmax ser ut til å ha forskalingsplate 1200x2500x12 i form av sponplate for 399kr/st. Føles som en dyr sminket sponplate. Bauhaus har tilsvarende plate i form av plywood for omtrent samme pris, men der fikk den kritikk for dårlig kvalitet fra noen innlegg i dette forumet. Beijer selger sin tilsvarende plate for drøyt 600kr. Hva skal jeg velge?

Trenger minst 20 stk så hver hundrelapp per plate gjør litt. Er det klokt å kjøpe 1200mm bred for å få færre skjøter eller er det bedre å satse på 600mm bred for å få en enklere montering?

Skal du ha så mange som 20 plater, lønner det seg å be om tilbud. Generelt sett er vanlige byggevarehus dyre når det gjelder kryssfiner, kanskje spesielt bedre kvaliteter. Det kan lønne seg å gå til et snekkerverksted som kjøper mye og spørre. Vær oppmerksom på dimensjonene, det finnes noen uvanlige varianter. 600 mm brede plater er mye enklere å håndtere hvis man er alene. Den dårligere stivheten er ubetydelig når det gjelder en form.

• Liker
Danne_83
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Skal du ha så mange som 20 plater lønner det seg å be om pristilbud. Generelt sett er vanlige byggevare forretninger dyre når det gjelder kryssfiner, kanskje spesielt bedre kvaliteter. Det kan lønne seg å gå til et snekkersverksted som kjøper mye og spørre. Se opp med dimensjonene, det finnes noen rare varianter. 600 mm brede plater er mye enklere å håndtere hvis man er alene. Den dårligere stivheten er ubetydelig når det gjelder en form.
Ja, det er nok klokt å spørre om pris, tidligere ganger jeg har gjort det, pleier prisene å være på nivå med byggmax og lignende. Nå er det dessverre mangel på visse materialer, så jeg tror nok ikke de endrer prisene så mye for tiden.

Når jeg har tenkt på det, føles det nok smart å gå for mindre plater, vet hvor jævlig det er å slepe rundt på en fullbred gipsplate.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.