Hvor kjøper dere prisgunstig forskalingsfiner (eller andre plater?) til støpeprosjektene deres? Jeg har noen vegger og en bue jeg skal støpe og kommer til å kunne gjenbruke platene noen ganger, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe forskalingsfiner. Tidligere har jeg jukset med osb.
Byggmax ser ut til å ha forskalingsplate 1200x2500x12 i form av sponplate for 399kr/st. Føles som en dyr sminket sponplate. Bauhaus har tilsvarende plate i form av plywood for omtrent samme pris, men der fikk den kritikk for dårlig kvalitet fra noen innlegg i dette forumet. Beijer selger sin tilsvarende plate for drøyt 600kr. Hva skal jeg velge?
Trenger minst 20 stk så hver hundrelapp per plate gjør litt. Er det klokt å kjøpe 1200mm bred for å få færre skjøter eller er det bedre å satse på 600mm bred for å få en enklere montering?
Byggmax ser ut til å ha forskalingsplate 1200x2500x12 i form av sponplate for 399kr/st. Føles som en dyr sminket sponplate. Bauhaus har tilsvarende plate i form av plywood for omtrent samme pris, men der fikk den kritikk for dårlig kvalitet fra noen innlegg i dette forumet. Beijer selger sin tilsvarende plate for drøyt 600kr. Hva skal jeg velge?
Trenger minst 20 stk så hver hundrelapp per plate gjør litt. Er det klokt å kjøpe 1200mm bred for å få færre skjøter eller er det bedre å satse på 600mm bred for å få en enklere montering?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Skal du ha så mange som 20 plater, lønner det seg å be om tilbud. Generelt sett er vanlige byggevarehus dyre når det gjelder kryssfiner, kanskje spesielt bedre kvaliteter. Det kan lønne seg å gå til et snekkerverksted som kjøper mye og spørre. Vær oppmerksom på dimensjonene, det finnes noen uvanlige varianter. 600 mm brede plater er mye enklere å håndtere hvis man er alene. Den dårligere stivheten er ubetydelig når det gjelder en form.
Ja, det er nok klokt å spørre om pris, tidligere ganger jeg har gjort det, pleier prisene å være på nivå med byggmax og lignende. Nå er det dessverre mangel på visse materialer, så jeg tror nok ikke de endrer prisene så mye for tiden.J justusandersson skrev:Skal du ha så mange som 20 plater lønner det seg å be om pristilbud. Generelt sett er vanlige byggevare forretninger dyre når det gjelder kryssfiner, kanskje spesielt bedre kvaliteter. Det kan lønne seg å gå til et snekkersverksted som kjøper mye og spørre. Se opp med dimensjonene, det finnes noen rare varianter. 600 mm brede plater er mye enklere å håndtere hvis man er alene. Den dårligere stivheten er ubetydelig når det gjelder en form.
Når jeg har tenkt på det, føles det nok smart å gå for mindre plater, vet hvor jævlig det er å slepe rundt på en fullbred gipsplate.
Klikk her for å svare