Hei.

Beklager å bry dere med en ny tråd, men jeg fikk aldri klarhet i det. Om noen som er sikre på saken kan svare, ville jeg vært takknemlig.

En leilighet jeg ser på, er bygget som følger:

---

Husene bygges med plate på mark med gulvvarme, leilighetsskiljende vegger og leilighetsskiljende bjelkelag i tre. Fasader utgjøres av stående og liggende malt trepanel. Yttertaket er belagt med betong takstein. I hele leiligheten er det eikeparkett med gulvvarme og veggene og taket som er malt i en hvit farge. På kjøkkenet monteres et Marbodal kjøkken med oppvaskmaskin, kjøleskap/fryser og komfyr. Gang og entré med fliser innenfor døren. Flislagt bad/wc med fliser på gulvet, servant med skap under, speil, wc og dusjhjørne samt vaskemaskin. 1 leiligheten finnes det et lagerrom med fliser på gulvet og malte vegger og tak. Oppvarmingen skjer med fjernvarme og varmen distribueres med vannbåren gulvvarme. Samtlige leiligheter har egen måler for varme og vannforbruk.

---

Det jeg har blitt skremt av/blitt klar over er såkalt "enstegsforseglet" fasade, der det mangler luftspalte. Men, er dette noe som bare er når fasaden er pusset, eller kan det også være som beskrevet ovenfor?

Når jeg googler og googler, så virker dette som et vanlig problem om du har pusset fasade, eller tenker jeg feil?

Føles som jeg kanskje gjør en høne av en fjær her. Ville vært veldig takknemlig om noen kan gi meg et klart og godt svar.

Du kan jo alltid svare i eksisterende tråd ellers, i stedet for å opprette en ny.;)

Enstegstettet fasade pleier å referere til pussede fasader. Man kan vel rent teoretisk også støte på panel som er montert uten luftspalte, men fra den beskrivelsen du siterte hadde ikke min første tanke vært å bli bekymret for eventuell mangel på luftspalte. Men hvorfor ikke stille det spørsmålet til megleren/selgeren?

Du har rett. Både i at jeg burde svart i den gamle tråden samt at det er som du sier.

Fikk tak i byggherren, han verifiserte at det er trefasade med luftespalte. Skrev på kontrakten for omtrent 30 minutter etter mitt innlegg.

Takk for hjelpen alle.

• Liker
yonna
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.