Jeg fikk låne en rondelsliper av en snill nabo for å pusse bort betongskinnet på en nybetongplate før den skal males med gulvfarge. Ikke årets modell, men den fungerte og gjorde det den skulle.
Den hadde store papir som så ut som til Flex tak-giraff med lodd på baksiden som man setter i en plastskive med masse små pigger.
Nå til mitt problem - når jeg skal levere den tilbake, tenkte jeg å erstatte alle papirene jeg har brukt opp, men jeg finner dem ingen steder. Jeg har vært på mange steder, surfet på nettet og ringt.
Det ser ut til å være en eller annen standarddiameter som brukes på slike maskiner, hvor jeg finner en mengde polertrisser, men ingen slippapir.
Alle tips mottas med takk, så jeg kan returnere maskinen med nye papir.
Bør gå å bestille hos de bedre byggevarehusene. De finnes også å kjøpe hos utleiefirmaer som f.eks. Cramo. Du kan også sjekke om du kan kjøpe hos et firma som spesialiserer seg på gulvsliping.
Takk for at du tar deg tid til å svare. Jeg har vært på 10 forskjellige utleiesteder inkludert Cramo, men alle har nå firkantede maskiner. "De har vi sluttet med" er det vanligste svaret. Har også vært til alle store byggevarehuskjeder og flere forskjellige gulvfirmaer. Så ble jeg lei av "bilorienteringen" og begynte å søke på nettet og har ringt 10 steder til som holdt på med lignende maskiner - men ingen napp.
Slitsomt, jeg så de i uken hos Wangen skog (fd. hyreslandslaget). Har selv jobbet med en slik maskin som gulvlegger, men det var i Nederland så disse kontaktene er ikke til mye hjelp.
Har du spurt eieren av maskinen?
Jeg spurte eieren og han hadde kjøpt papirene på en rengjøringsgrossist i Årsta, men også de hadde sluttet med dette da jeg kontaktet dem.
Skal sjekke tipsene dine i morgen når det går an å ringe.
Takk
Etter et intensivt leting på nettet har jeg funnet selve produktet på nettet. Pappren tilverkes i Tyskland og kan bestilles på nettet i 10-pack.
Dette funker jo om jeg ikke finner noen som har de i Sverige.