Hei!
Jeg og jenta er i gang med å rive en fritidsbolig for å bygge et nytt permanent hjem.
Vi har nettopp revet pipen og vurderer hva vi skal gjøre med teglsteinene. Det har blitt en del, mange uskadde, men mange med mindre skader og noen pulveriserte.
Tanker har gått mot å selge? Bruke som fyll i grunnmuren på det nye huset? Eller kjøre det til søppelfyllingen?
Så hva tror dere, kan det gi noen kroner - om ikke, duger det som fyll?
Takk på forhånd og ha en fin dag!
Jeg og jenta er i gang med å rive en fritidsbolig for å bygge et nytt permanent hjem.
Vi har nettopp revet pipen og vurderer hva vi skal gjøre med teglsteinene. Det har blitt en del, mange uskadde, men mange med mindre skader og noen pulveriserte.
Tanker har gått mot å selge? Bruke som fyll i grunnmuren på det nye huset? Eller kjøre det til søppelfyllingen?
Så hva tror dere, kan det gi noen kroner - om ikke, duger det som fyll?
Jeg ville ikke kjøpt revet teglstein. Tenk i stedet på hva dere kunne finne på med det selv. Bygge noe, for eksempel en vedovn?J jonasfin skrev:Hei!
Jeg og kjæresten holder på å rive en fritidsbolig for å bygge ny permanentbolig.
Vi har nettopp revet skorstein og lurer på hva vi skal finne på med teglsteinene. Det har blitt en del, mange uskadde men mange med mindre skader og visse pulveriserte.
Tanker har gått på å selge? Bruke som fyll i grunnen på det nye huset? Eller kjøre det på dynga?
Så hva tror dere, kan det generere noen kroner - hvis ikke, duger det som fyll?
Ikke kast det, det finnes et bruktmarked, mange vil ha det gamle utseendet f.eks. til en fondvegg innendørs😊J jonasfin skrev:Hei!
Jeg og kjæresten holder på å rive en fritidsbolig for å bygge en ny permanent bolig.
Vi har nettopp revet skorsteinen og lurer på hva vi skal gjøre med mursteinen. Det har blitt en del, mange uskadde, men mange med mindre skader og noen pulveriserte.
Tankene har gått rundt det å selge? Bruke det som fyll i grunnen på det nye huset? Eller kjøre det til fyllinga?
Så hva tror dere, kan det generere noen kroner - hvis ikke, duger det som fyll?
Derfor at jeg ikke kan noe om mursteinens proveniens om jeg skulle kjøpe det av en ukjent. Er det vanskelig å forstå?lunnabo skrev:
Sist redigert:
Ja det er vanskelig å forstå hvorfor det er viktig å vite nøyaktig hvor rivningstegel kommer fra.D datja skrev:
Dessuten så hadde jo ikke heller datja angitt noen som helst grunn til aldri å ville befatte seg med rivningstegel, og jeg har ingen som helst aning om hvordan tankene hos datja gikk.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 982 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5.982 innlegg
Neida, jeg sa at jeg ikke skulle kjøpe brukt tegel. Les hva jeg skriver. Har brukt gammelt tegel selv iblant.lunnabo skrev:
På hugget?
Hei!S sinuslinus skrev:
Hvordan finner vi best ut av det? Er det forskjellig tegl på ytre og indre deler? Det er et fritidshus som har stått kaldt om vinteren.
Synes jeg så et stempel "ÅBY" på en av teglsteinene hvis det hjelper