Er keen på å pusse opp trappen her hjemme, har en gammel furu? trapp med faste profilerte trappeneser som jeg vil beholde, derfor fungerer det ikke helt med alle disse settene som finnes på markedet da trappenesen er en del av trinnet.
Å kjøpe disse stusstrinnene og deretter sage av trappenesen føles unødvendig og sløsende.
Det jeg er ute etter (tenker jeg) er en relativt tynn massiv eikeplate <10 mm som har passende mål for å deretter kunne skjære ut biter å bruke som trinn.
De materialene jeg har sett på er enten altfor tykke, hylleplater, benkeplater osv.
Lister og lignende som har riktig tykkelse er langt fra den aktuelle bredden jeg trenger.
Jeg har vært inne på å bruke eikeparkett, men det virker vanskelig å få den sagede kanten pen, går jo riktignok an å dekke med en slags messinglist, men helst skulle jeg ønske å ha noe massivt materiale gjennom hele.
Noen som vet hvor slikt materiale går an å finne, og er det praktisk mulig å lage en eikeplate (staver limt sammen) i aktuell størrelse så tynn som 10 mm eller blir den for skjør?
Eller finnes det noen annen pen løsning som jeg kan ha gått glipp av!?