Må bare vise den fine limtrebjelken som de har satt opp under reisverket (inne på dag 2, se hjemmesiden for mer bilder).

Synd bare at skjønnheten ikke vil bli synlig. Når man er oppe ved den, føles den virkelig enorm

EDIT: Større bilde finnes forresten på http://holmdalen.servehttp.com/site/gallery/download?id=1478

• Limtrebjelke i tre under konstruksjon mot blå himmel, omgitt av trerammer.
Hahah, jeg kunne sikkert startet en sånn tråd, Så JA visst, den så massiv og flott ut, gratulerer!!

Sånnt her må jo oppmuntres!

Jeg får bidra med min beskjedent tilmålte bjelke, bare 400x115. 6 meter lang.

PICT0047s.JPG

Kult at det ikke bare er jeg som fascineres av slike monster ;)

Har dere sett taket på Oslos flyplass Gardermoen? Virkelig imponerende limtrekonstruksjon. Den verste limtredrageren der er 4,2 meter høy på høyeste stedet! Lær koste en del. :)

@MathiasS
Hva skal din limtrebjelke bære opp, ser mer ut som trevirket bærer opp limtrebjelken?
(Ukyndig)

Daniel39 skrev:
@MathiasS
Hva skal din limtresøyle bære opp, ser mer ut som trebjelkelaget bærer opp limtresøylen?
(Uvitende)
Det lurer jeg også på...

/Jonas

Daniel39 skrev:
@MathiasS
Hva skal din limtrebjelke bære opp, ser mer ut som trebjellaget bærer opp limtrebjelken?
(Uvitende)
Det kanskje er en interiørdetalj for å gjøre loftet vakrere? ;)

Ksund skrev:
Det kanskje er en interiørdetalj for å gjøre loftet vakrere? ;)

Eksakt!

Men, den er ikke bare pen på loftet, endene er også lagt opp på støttevegger som hviler på grunnmuren - deretter er alle takstolenes underarmer forankret i limtrebjelken med doble vinkeljern og syvmillioner ankermuttere. I stedet for å ha bjelken under og lasten hviler oppå, får lasten heller henge under. Det er cirka 6m vegg som ble kastet på dynga så for å være på den sikre siden "kastet" vi opp en liten bjelke.

90*405*4500:
limtrabalk.jpg

For den måleinteresserte er min 115x600, men vet ikke lengden eksakt, må sjekke det, men det er ca 11 meter det er snakk om.

ByggaNytt skrev:
90*405*4500:
[bild]
Bjelken din er faktisk litt pluttig, men det blir jo helt klart stilpoeng for den gigantiske kranen! ;)

heftig

Skryt passe. Her kommer 400x115x14000! Øverst!

Image-F68C842DA50811D8.jpg

:D ;D ;)

Johan Gunverth skrev:
Skryt lagom. Her kommer 400x115x14000! Øverst!

[bild]

:D ;D ;)
Bra der... da vet jeg at jeg ikke har underdimensjonert iaf... ;)

Jeg har ingen bilde av min men den er 115x630 og ca 19 meter lang.
Faktisk så lang at den er skarvet på et sted men lengste biten er 13 meter.
Halve er innebygd men underdelen synes.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.