Hei!
Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med å velge hvilken sag jeg bør kjøpe for å kappe en fibercementplate/mineritplate? I dag er platen ca 1,5 * 2,5 m, 7 mm tykk og den skal kappes i 4 deler. Så kun rette snitt. Jeg vet at det skal være et diamantsagblad, men så er det en jungel av sager og vil ikke bruke en formue på verktøy jeg kommer til å bruke en gang
Prøvde å lese gamle tråder, men ble ikke klokere...
Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med å velge hvilken sag jeg bør kjøpe for å kappe en fibercementplate/mineritplate? I dag er platen ca 1,5 * 2,5 m, 7 mm tykk og den skal kappes i 4 deler. Så kun rette snitt. Jeg vet at det skal være et diamantsagblad, men så er det en jungel av sager og vil ikke bruke en formue på verktøy jeg kommer til å bruke en gang
Prøvde å lese gamle tråder, men ble ikke klokere...
Kapte en slik i helgen med diamantklinge og vinkelsliper. Nå hadde jeg for så vidt begge hjemme allerede så ingen nytt innkjøp (dessverre). Nå blir jo ikke snittene nøyaktig rette om det er superviktig, men tar man det bare rolig er det ikke som synes uansett!
Biltema tar 129 kr for en 125-klinge til vinkelsliper.
Biltema tar 129 kr for en 125-klinge til vinkelsliper.
Jeg har kjørt med tigersag med fintannet metallblad. Funker ok men slites ut ganske raskt!
Bygningsveteran
· 2 741 innlegg
Fugesvans, sirkelsag, stikksag, tigersag osv.
Bruker du en maskin så blås den ren før du legger den bort.
Bruker du en maskin så blås den ren før du legger den bort.
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
· Född i Luleå
· 6 189 innlegg
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
- Född i Luleå
- 6.189 innlegg
Jeg kan vitne om at risse med risse/morakniv og så slå av mot rett kant fungerte fint da jeg gjorde det forrige helg.
Alternativt ser det ut til å finnes spesielle stikksagblad f.eks., heter noe med fiber board etc.. Kostet 400 kr på Bauhaus for et par slike blad..
Om det bare er noen få kutt så ville jeg vurdert ris over å kjøpe dyre blader og klinger. (Foge/vannsag har jeg ikke testet)
Alternativt ser det ut til å finnes spesielle stikksagblad f.eks., heter noe med fiber board etc.. Kostet 400 kr på Bauhaus for et par slike blad..
Om det bare er noen få kutt så ville jeg vurdert ris over å kjøpe dyre blader og klinger. (Foge/vannsag har jeg ikke testet)
Klikk her for å svare