Hei, skal sette opp en benkeplate som på den ene siden hviler på skap, men på den andre siden skal festes i veggen.
Min tanke var å sette en 45*45 mm regel i veggen som platen kan hvile på. Høres det ut som en god plan?
Mitt spørsmål er hvordan jeg fester reglen i en gipsvegg. På ett sted kan jeg feste den med en skrue rett inn i reglen bak gipsveggen. Hvor lang bør den skruen være? Type skrue?
Hvordan fester jeg der det ikke finnes regel? Fungerer det med gipsanker? Hvilken type?
Takk for tips og råd
Min tanke var å sette en 45*45 mm regel i veggen som platen kan hvile på. Høres det ut som en god plan?
Mitt spørsmål er hvordan jeg fester reglen i en gipsvegg. På ett sted kan jeg feste den med en skrue rett inn i reglen bak gipsveggen. Hvor lang bør den skruen være? Type skrue?
Hvordan fester jeg der det ikke finnes regel? Fungerer det med gipsanker? Hvilken type?
Takk for tips og råd
Treskrue til regelen, ca 90mm lang.NiklasLi skrev:
Hei, skal sette opp en benkeplate som i den ene halvdelen hviler på skap, men i den andre halvdelen skal festes i vegg.
Min tanke var å sette en 45*45 mm regel i veggen som platen kan hvile på. Høres det ut som en bra plan?
Min fundering er hvordan jeg fester regelen i en gipsvegg. På ett sted kan jeg feste den med en skrue rett inn i regelen bak gipsplaten. Hvor lang bør den skruen være? Type skrue?
Hvordan fester jeg der det ikke finns regel? Fungerer det med gipsanker? Hvilken type?
Takknemlig for tips og råd
Legg på lim bak 45regelen som du skal skru.
Skal det bare være skap på en del av benkeplaten?
Hva skal det være under den øvrige delen, skal det være skjult av noe så kan du jo sette en støtte mellom regelen og gulv.
Skal det være åpent under så er det nok penere med noe vinkeljern, som skrus med mollyplugg.
NiklasLi skrev:
Nei, tenkte mer at man setter vinkeljern som plata hviler på.NiklasLi skrev:
Skal det være åpent så hadde jeg droppet regelen, og bare brukt vinkeljern,
Aha, trenger det å være noen spesielle vinkeljern? Hvor mange trenger man tror du?
Hullet er ca. 75 cm bredt og platen er 63 cm dyp. Det er en Ikea laminatplate.
https://www.ikea.com/se/sv/p/ekbacken-baenkskiva-betongmoenstrad-laminat-20335648/
Og som du skrev før. Treskrue inn i lekten og mollyplugg i gipsen?
Hullet er ca. 75 cm bredt og platen er 63 cm dyp. Det er en Ikea laminatplate.
https://www.ikea.com/se/sv/p/ekbacken-baenkskiva-betongmoenstrad-laminat-20335648/
Og som du skrev før. Treskrue inn i lekten og mollyplugg i gipsen?
Enten kjøper du jern som er ca 500mm langtNiklasLi skrev:
Alternativt fire små enkle. Trenger ikke være så avansert, det vil jo hvile på et skap i den ene enden.
Ja, skru inn en treskrue i lekta, (trenger dog ikke være 90 lang hvis du skal sette vinkeljern.)
Molly i gipsen.
Det vil holde.
Takk for hjelpenNarren666 skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Feste midlertidig trelekt i betong for stillas
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Finns beslag för att fästa 95x95 i regel
Altan & Uteplats -
Riktig skrue for å feste trykket regel i takfot?
Feste speil på gipsvegg - Plugg vs stender
Feste TV i stender bak gipsvegg
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi