Jeg har revet ned en del av en lettbetongvegg i leiligheten min. Det som er igjen ser ut som på bildet nedenfor, og den må nå pusses opp litt. Min tanke er å sette en regel mot veggen. Regelen jeg tenkte sette opp er en liknende som vises på det andre bildet. Etter riving er kanten ikke helt jevn lenger, så det vil være litt hull mellom regel og vegg.
Mitt spørsmål er, hvordan ville dere gjort dette på en bra måte?
Se bilder nedenfor.
Kjøp sparkelhjørner i metall.
Bruk passende avstandsstykker som limes på med type Casco Xtremefix som griper med en gang.
Lim på Sparkelhjørner.
Sparkle deretter med gipsbruk 2 ganger.
Sparkle med veggsparkel.
Ikke sett opp en trelekter, tre beveger seg og det vil sprekke. Det ifølge bildet tok meg noen timer + tørketider.
Akkurat som @Johan456 sier, er det beste med metallhjørner. Jeg pleier dog å "lime" dem i gipsrett direkte.
Legg på gipsrett og trykk hjørnene i gipsretten så de sitter helt og det kommer ut gipsrett fra hullene. Dra forsiktig bort overflødig gipsrett.
La det tørke og fyll opp med gipsrett så det er nesten glatt.
La det tørke igjen og legg på sparkel, slip og mal.
@Johan456@anders07 takk for tydelige og detaljerte svar! Merkes at dere har kontroll på dette Tenkte å rekke å gjøre dette i helgen, føles bra å ha en idé om hvordan man går fram nå.
Tenk på at gipsrør blir svært hardt og kan ikke slipes, så fyll heller to eller tre ganger (fukt med en blomstersprayflaske før) og vær forsiktig så det ikke blir for høyt.
Det er enklere å sparkel med vanlig håndsparkel på og slipe det senere.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.