Hei
Skal sette opp et solseil i hagen min. Må borre i murfuge. Hvordan gjør jeg det best? Betongbor, med eller uten slag? Har en bor som brukes til keramikk, porselen, terrakotta også. Kanskje den er bedre?
Mvh Ingrid
 
prøv først betongbor uten slag, med slag og halvhård fog er risikoen at hullet blir for stort
 
Solseil i murfuge, er det virkelig en god idé?
 
  • Liker
tommib og 1 annen
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Solseil i murfuge, er det virkelig en bra idé?
Jeg tenker det samme. Det blir jo enorme krefter når vinden tar tak i seilet så det er nok risiko for at kroken kommer flygende når vinden tar seg opp.
 
Janus82 Janus82 skrev:
Jeg tenker samme sak. Det blir jo enorme krefter når vinden tar tak i seilet så det finnes nok risiko for at kroken kommer flyvende når vinden frisker i.
ja eller deler av veggen.
 
I Ingrid HB skrev:
Hei
Skal sette opp et solseil i hagen min. Må bore i murfuge. Hvordan gjør jeg det best? Betongbor, med eller uten slag? Har en bor som brukes til keramikk, porselen, terracotta også. Kanskje den er bedre?
Mvh Ingrid
Har du ingen takfot/regul å skru i? Legg opp bilder
 
Løfter opp denne tråden litt. Jeg vil feste en seilduk i en pusset lettbetongstamme (ovenfor glasspartiet). Hva anbefales for innfesting da?
 
  • Moderne hvitt hus med store vinduer i vintersnø; bil ved siden.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.