P
Hvordan ville dere gjort her? Skal bygge nytt bad og kommer til å dele opp et rom som har spontet plankegulv. Tenkte det ville være enklest å feste bunnsvillen i gulvet og deretter sage bort den delen som blir baderom, eller er det dumt å gjøre det slik? Gulvet utenfor badet skal være slik det er.
Så lurer jeg på om det blir tilstrekkelig stabilt med 70-regler? Det skal jo uansett være OSB + gips på utsiden og 15 mm kryssfiner + gips inne på badet, så det holder kanskje likevel.

70 reglar er nok.

P
Hva tror dere om å feste svillen i gulvet?

Litt tvilsomt vil jeg si, du kan muligens sage bort på innsiden ny vegg baderomsside og så sette inn en ny bjelke under som du skrur fra oversiden i gammel gulvet før du setter opp veggen. Gjør du ikke det, blir veggen hengende på gulvet, og det er nok ikke bra når du åpner baderomsgulvet..

P
Veggen kommer stå på tvers av gulvreglene så det er nok ingen fare. Utfordringen blir vel å forsterke opp bjelkelaget for det nye badet.

Ok, da kan du nok skrive gamle gulvet ovenfra i den nye regelen på gulvet før du bygger veggen. Vil vel ikke ha svikt i gulvet som skal være igjen. Hadde nok lagt en regel under for å få det stabilt. I bad rommet kortlinger mellom bjelkene cc 30. Skikkelig fastgjøring, typ lange skruer og litt lim...

P
Venter med veggen til gulvet er åpnet så jeg kan se om det finnes noe opplag for de ekstra gulvbjelkene som skal dit.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.