4.025 lest ·
6 svar
4k lest
6 svar
Feste ny innervegg i eksisterende gulv eller først sage bort ?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 innlegg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2.907 innlegg
Hvordan ville dere gjort her? Skal bygge nytt bad og kommer til å dele opp et rom som har spontet plankegulv. Tenkte det ville være enklest å feste bunnsvillen i gulvet og deretter sage bort den delen som blir baderom, eller er det dumt å gjøre det slik? Gulvet utenfor badet skal være slik det er.
Så lurer jeg på om det blir tilstrekkelig stabilt med 70-regler? Det skal jo uansett være OSB + gips på utsiden og 15 mm kryssfiner + gips inne på badet, så det holder kanskje likevel.
Så lurer jeg på om det blir tilstrekkelig stabilt med 70-regler? Det skal jo uansett være OSB + gips på utsiden og 15 mm kryssfiner + gips inne på badet, så det holder kanskje likevel.
Litt tvilsomt vil jeg si, du kan muligens sage bort på innsiden ny vegg baderomsside og så sette inn en ny bjelke under som du skrur fra oversiden i gammel gulvet før du setter opp veggen. Gjør du ikke det, blir veggen hengende på gulvet, og det er nok ikke bra når du åpner baderomsgulvet..
Ok, da kan du nok skrive gamle gulvet ovenfra i den nye regelen på gulvet før du bygger veggen. Vil vel ikke ha svikt i gulvet som skal være igjen. Hadde nok lagt en regel under for å få det stabilt. I bad rommet kortlinger mellom bjelkene cc 30. Skikkelig fastgjøring, typ lange skruer og litt lim...
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Risiko med vannledning ny innervegg
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Fästa gardinskenor i nytt huntonittak
Tak & Vind -
Bygge ny innervegg på betonggulv med varmeslynger
Er det en superrarl idé å feste en ny innerveggs stender i takpanelet?
Hvordan feste ny innervegg til kjellervegg med "halm" bak pusslag?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi