Hei!
Jeg har for øyeblikket et soveloft (2,30m×1,65m) som er festet i to vegger samt stolpen som står midt i rommet. Nå vurderer jeg å bygge ut loftet til venstre, slik at det går hele veien til vinduet. Målene ville dermed bli 2,30m×1,65m + 1,78m ×0,9m. Altså: Hele langsiden, men dypere der sengen står (1,65), og ca 0,90 i dybde der det grønne skapet for øyeblikket står. På denne delen tenker jeg eventuelt å plassbygge skap opp til taket.
Nå til mine spørsmål:
1. Er det mulig å ra stille et så stort loft, hele 4,08 i total lengde, kun med hjelp av de tre veggene, eller vil jeg trenge å legge til en bærende stolpe et sted i midten?
2. Hvor høy høyde bør man sikte på over loftet? For øyeblikket har jeg 1,17, men følelsen er at det burde holde med ca 0,8. Vil gjerne heve loftet litt, så rommet føles "åpnere". Total takhøyde er ca 3,35.
3. Hva tror dere er den beste løsningen når det gjelder stige? Feste den på veggen, eller ha en "mobil" stige som kan flyttes?
Mvh Henning
Jeg har for øyeblikket et soveloft (2,30m×1,65m) som er festet i to vegger samt stolpen som står midt i rommet. Nå vurderer jeg å bygge ut loftet til venstre, slik at det går hele veien til vinduet. Målene ville dermed bli 2,30m×1,65m + 1,78m ×0,9m. Altså: Hele langsiden, men dypere der sengen står (1,65), og ca 0,90 i dybde der det grønne skapet for øyeblikket står. På denne delen tenker jeg eventuelt å plassbygge skap opp til taket.
Nå til mine spørsmål:
1. Er det mulig å ra stille et så stort loft, hele 4,08 i total lengde, kun med hjelp av de tre veggene, eller vil jeg trenge å legge til en bærende stolpe et sted i midten?
2. Hvor høy høyde bør man sikte på over loftet? For øyeblikket har jeg 1,17, men følelsen er at det burde holde med ca 0,8. Vil gjerne heve loftet litt, så rommet føles "åpnere". Total takhøyde er ca 3,35.
3. Hva tror dere er den beste løsningen når det gjelder stige? Feste den på veggen, eller ha en "mobil" stige som kan flyttes?
Mvh Henning
Klikk her for å svare
