Jeg skal sette sidene til en innvendig smyg for en vindusdør og er litt usikker på hvordan jeg får det til på en god måte.

Overdelen er allerede på plass, den satte noen håndverkere som satte inn vindusdøren, men siden gulvet ikke var på plass kunne de ikke ordne sidene.

Min tanke var å rett og slett bare lime (med PL600) MDF-en mot bjelkene, men innser nå at for å få samme avstand til karmen (40mm) som det er oppe og rundt våre vinduer, så trenger jeg å få MDF-en 4mm ut fra bjelken.

Første tanke var å spikre eller lime opp masonitt og så lime mot den, men jeg vet ikke om det er en god løsning (limet fester kanskje ikke bra etc).

Hvordan ville dere gjort det?

• En trelist ved siden av en glassdør, med utsikt til en terrasse og hage utenfor; interiør forberedt for installasjon eller justering.
Masonit blir nok bra, den er jo 3, noe mm.

• Liker
basseman
  • Laddar…
Det ble perfekt med masonitt ("Board hård" fra Bauhaus: https://www.bauhaus.se/hard-board-import-3-0mm.html), satte opp den med noen strenger PL400 og PL600 og så det samme med MDFen mot masonitten. Sitter fortsatt fast så langt og målene ble riktige.

• Liker
LarssonMartin og 1 annen
  • Laddar…
Smygen har ikke falt ned ennå, 3 år senere. Snart får jeg nok opp listene også.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.