Jeg har et innebygd 60 cm skap (fra 70-tallet) som jeg gjerne vil bygge om til oppbevaring av LP-plater. Hadde tenkt å erstatte trådkurver og plast hyller med hylleplater av 18mm MDF og skulle gjerne hatt tips om hvordan man kan feste dem på best mulig måte siden platene veier en del. Det føles ikke som plugger eller spor er nok. Har vurdert om det holder å bruke vinkeljern og feste hylleplatene til dem. Da skapet er innebygd i en nisje kan jeg dra skruene gjennom stammene et stykke inn i veggen.

Javisst kan du bruke vinkeljern om det føles tryggere sånn. Ta da de små praktiske som er beregnet for hylleplan og skru i de eksisterende hullene så får du hyllene i vater.
Vil du føle deg enda tryggere så skru vinklende også i hylleplanene, deretter holder de til å trene stepdans på. :)

Det var akkurat det jeg tenkte, å skru i de eksisterende hullene i stommen.

Paul-Staffanstorp
Ulempen er vel at den typen av gamle garderober ofte bare har sider laget av tynn masonite med papir mellom, så det er ikke mye å skru i så det blir holdbart...
Ytterst mot forkanten og innerst mot bakkanten pleier det å ligge en bit massiv trå, men for øvrig er det bare tynn masonite og luft imellom.

Paul-Staffanstorp skrev:
Ulempen er vel at den typen gamle garderober oftest bare har sider laget av tynn masonite med papir mellom, så det er ikke mye å skru i for at det skal bli holdbart...
Nå leste du vel ikke helt hva TS skrev hele veien... :)

Han hadde jo garderoben i en nisje så han kunne dra skruene rett gjennom rammen inn i de omkringliggende veggene.

Paul-Staffanstorp
Raceman skrev:
Nå leste du vel likevel ikke helt hva TS skrev hele veien fram... :)

Han hadde jo garderoben i en nisje så han kunne dra skruene rett gjennom rammen inn i de omkringliggende veggene.
En nisje betyr ikke at det dermed sikkert er vegger på sidene av garderoben... ;)

Det betyr heller ikke at disse, om de nå finnes, er av betong eller massivt tre, uten de kan like gjerne, om de som sagt i det hele tatt finnes, være laget av gips, og hvor mye holder dette for... :rolleyes:

De garderobene jeg har revet ut av nisjer har aldri hatt vegger på sidene i alle fall... :blushing:

Så... Jeg leste hele veien fram faktisk... ;)

Er det garderob av sponplate holder det å skru i dette, og likeså om det tilfeldigvis finnes vegger på sidene av garderoben som er laget av massivt materiale, hvilket blir stabilt... MEN... Er det så ?? ;)

Sist redigert:
Det er betongvegg på begge sider.

Paul-Staffanstorp
kindvall skrev:
Det är betongvägg på båda sidor.
Ok... men da er det jo bare å dra inn solide skruer rett gjennom så vet man jo at det holder. d^_^b

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.