Vi skal feste en takskinne fra Elfa i taket med tre festepunkter. Jeg gjorde feilen av å bore og skru fast skinnen i taket for så å oppdage at skruene bare snurret.
Når jeg kjente i hullene merket jeg at det var ca. 4,5 cm opp til isolasjonen i to av tre hull. I det tredje møtte jeg noe hardt som jeg håper er en bjelke.
Takskinnen skal holde to dører som veier ca. 15 kg hver på plass sammen med en gulvskinne. Dørene henger ikke i skinnen, men den holder dem på plass.
Hvordan skal jeg feste takskinnen der det bare er gips?
Jeg har tenkt å bruke disse skruene:
Her er skinnen og hullene. Hullene er 5 mm
Takk for tipset! Det virker jo å være det jeg skal ha.
Gikk opp på loftet og kikket, og når jeg løfter på isolasjonen der så ligger det en form for plate under. Er det et alternativ å prøve å kjøre opp en tilstrekkelig lang skrue i det materialet? Eller er det best å bruke mollyskruv med en gang?