Hei!
Jeg har kjøpt et veggfeste for min 32 tommers TV. Veggfestet kan ikke vinkles eller beveges på. Veggen jeg har tenkt å feste TV-en på er av gips og jeg har ikke klart å finne ut hvor stenderne sitter. TV-en veier 8,5 kg og skruehullene har målene 200mm x 200mm. Jeg har sett litt rundt på internett på ulike metoder som å sette opp en playwoodplate eller lignende mellom vegg og TV for å få ekstra stabilitet.
Lurer på hva som anbefales.

Kjør med molly
Om jeg ikke husker feil, skal en m5 molly tåle en last på 50kg

Du kan bruke slike: LINK

Eller slike: LINK

Og også slike (som nevnt tidligere): LINK

For å henge opp en skjerm på 8,5 kg så fungerer det med hvilken som helst. Du trenger absolutt ikke forsterke med en treplate eller finne en bjelke.

Lykke til :)

SSSS
Mikael_L
Direkte på gipsplaten med molly, ville jeg kjørt med. De forskjellige festebeslagene Pear4Life linker til fungerer også, men Molly gir meg en følelse av trygghet i slike tilfeller. Med 4 stk M5-molly kan t.o.m middelsstore barn klatre på TV'en uten risiko.

Egentlig skal Molly monteres med Mollytang (finnes i forskjellige utførelser og utseender) for å garantert bli bra og holde for sin fulle spesifiserte last. Det pleier å finnes prisgunstige sortimentsbokser med både tang og noen dimensjoner av molly mange steder.

Bruk riktig lengde på mollypluggen for din vegg, det finnes molly for både enkelgips og dobbelgipsvegg. Og også trippelgipsvegg, men de mollypluggene er uvanlige og litt vanskeligere å finne.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.