Nå har jeg drete i det blå skapet!!!

Oppdaget i går at jeg har fått et fundamentalt hjerneslipp når jeg bygde veggene i høst. Jeg har laget åpningene for 20-9 dører, når det skulle vært 21-9.

Nå er det osb, gips, et utall lag med sparkel og maling på veggene.
Til overmål har jeg trukket vp-rør over døråpningene.

Noen som har en idé og tips om den beste måten å løse dette problemet på?

Når jeg har roet meg ned, og kommet meg opp fra den mentale dumpa kan dette være noe for blooper-tråden. ;D

//Mats

Åja, så farlig er det vel ikke. :-/ Det finnes jo 20-9 dører å kjøpe. Men det er klart har du allerede 21-9 dører hjemme. Da er det ikke moro. :P
Det blå skapet får du vel lufte ut. :-X ;D

Kommer litt an på hvordan dørene ser ut..
Men det går jo an å kappe dem ellers i verste fall...

Men som sagt, det kommer jo an på hvordan selve bladene ser ut..

Jeg har ikke kjøpt dørene ennå. Gjør det i morgen.

Nå er det slik at min bedre halvdel ikke kan tenke seg 20-dører.

Jeg vurderer å bruke tigersag for å sage opp veggen. Hvis jeg har skikkelig flaks, klarer jeg vp-rørene. Ellers får jeg skjøte med slange.

Nå som jeg har kommet ned på jorden, har hjernen så smått begynt å fungere. Og ikke bare produsere bannord.

Med tanke på hva jeg har levd på siste uke. Blir det nok ikke så lett å lufte det blå skapet.

//Mats

Ja, det er jo ikke mye å velge mellom hvis det skal være 21-dører.. Fram med tigeren.

Men du kan jo senke gulvet ellers, kan vel være stilig med en liten vollgrav mellom rommene - så kan du fylle vann der og ha stilige fisker :D ;)

Det der med vollgrav høres gøy ut. Gutten ville nok blitt begeistret.
Det er ikke noe problem med vann til vollgraven, det løser gulvvarmerørene når jeg har kommet gjennom gulvet.

//Mats

Tigeren er morsom men noen ganger litt i det groveste laget :)

Hadde nok selv saget av OSB og Gips på den ene siden av veggen rett opp fra karmen og slått/saget bort platen over døren, så kommer du enkelt til for å flytte regel og VP-rør.

Så er det bare å gjenopprette denne siden og korte platene på baksiden (nye skruer havner jo under fôring så de trenger ikke sparkles eller males) :)

Timmervikarn skrev:
Nå er det sånn at min bedre halvdel ikke kan tenke seg 20- dører.
8-) Lær halvparten å dukke seg eller bytt ut halvparten. :-/ ;D :-X

Timmervikarn skrev:
Sen når jeg har roet meg ned, og kommet opp fra min mentale svake periode kan dette være noe for blooper-tråden. ;D

//Mats
Det er jeg sikker på at vi skal kunne ordne til..... :)

MathiasS skrev:
[quote author=Timmervikarn link=1141326097/0#0 date=1141326096]

Når jeg har roet meg ned, og kommet opp fra min mentale svake kan dette være noe for blooper-tråden. ;D

//Mats
Det er jeg sikker på at vi skal klare å ordne..... :)[/quote]

Det tviler jeg ikke på ;D ;D

Elof,

Hvordan hadde du tenkt å sage.

Jeg vurderer tigeren rett opp til RIKTIG høyde. Så bore med sentrumsbor, og sage horisontalt. Skrue opp en ny list. På den måten slipper jeg å montere nye plater.

Elrørene kan jeg skjøte med slange og trekke nye tråder om det trengs.

Timmervikarn skrev:
Nå er det slik at min bedre halvdel ikke kan tenke seg 20-dører.

//Mats
1) Forhandle med kona!
2) Hevd at dette er 21-dører (når du har kjøpt 20-dørene)
3) Tilby henne å løse problemet om hun ikke kan akseptere 20-dørene

Unnskyld at jeg blander meg inn men hva betyr 20-9 og 21-9? Og hvorfor kan hun ikke akseptere 20-9?
:-?

Timmervikarn skrev:
Elof,

Hvordan hadde du tenkt å sage?

Jeg vurderer å ta tigeren rett opp til RIKTIG høyde. Så bore med sentrerbor, og sage horisontalt. Skru opp en ny regel. På den måten slipper jeg å montere nye plater.

Elrørene kan jeg skjøte med slange og trekke nye ledninger om det trengs.
Min tanke var å sage av platene på den ene siden av veggen, rett opp fra karmen sitt stående stykker...kan man si at du sager bort den platen som sitter akkurat over døren. Du må gjenopprette den ene siden av veggen over døren, men på den andre siden får du full kontroll på hva som sitter inne i veggen. Å sage i vp-rør er ikke det morsomste som finnes :)

Bare en tanke :)

ThomasLindgren skrev:
Unnskyld at jeg blander meg inn, men hva betyr 20-9 og 21-9? Og hvorfor kan hun ikke akseptere 20-9?
:-?
20 er modulmålet på høyden, normalt blir det faktiske karmytterålet 1985mm
9 er modulmålet på bredden, karmym 885mm

21 er standardhøyden, 20 blir det litt pygme-mål over (men jeg lurer på om det virkelig synes....

Jeg tror at MattiasP er løsningen på sporet: dette med modulmål, mål på dørblad osv er jo litt forvirrende, så det er sikkert en framkommelig vei å sta ha meg på at dette faktisk ER 21-dører. Genialt faktisk.

MathiasS skrev:
20 er modulmålet på høyden, normalt blir det faktiske karmyttermålet 1985mm
9 er modulmålet på bredden, karmym 885mm

21 er standardhøyden, 20 blir det litt pygme-mål over (men jeg lurer på om det virkelig synes....
Takk

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.