Er det ikke Bauhaus eller K-rauta som reklamerer for et stillas som man kan kjøpe i seksjoner? Har et minne om at jeg har fått et reklameblad noen ganger som har inneholdt dette.

Var inne på en mindre skrotfirma i dag for å lete etter litt brukte landbruksmaskiner, og jeg gikk da forbi en hel "avdeling" med gamle stillasjer, både hake-stillasjer og den andre varianten med "skru-klemmer". Det var jo for så vidt stillasjer som hadde en viss patina, om man sier det slik, men fullt fungerende! Han skulle ha 24:- meteren om jeg ikke husker feil, noe som burde bety c:a 500-600:- for en seksjon (2m*2m*1m)

Artec skrev:
Var inne på en mindre skrotfirma i dag for å lete etter litt brukte landbruksmaskiner, og jeg gikk da forbi en hel "avdeling" med gamle stillaser, både hake-stillas og den andre varianten med "skrue-klemmer".
Hvor finnes slike trivelige butikker?
Her i Stockholm-området har de alle blitt utryddet.

Ring stillasjafirmaene og spør om du kan kjøpe ut et parti gammal haki eller burtons (eller noe annet merke). Jeg var heldig og fant store mengder fra en firma utenfor Stockholm til en kanonpris. Da jeg var ferdig, leide jeg ut den et par sesonger. Deretter solgte jeg den med god fortjeneste.

Om jeg ikke er feilinformert er det ganske høye krav til at stillaser er godkjente sikkerhetsmessig, noe som gjør at eldre stillaser tas ut av bruk. Dermed burde det være mulig å kjøpe gammelt fra firmaene.

Snailman skrev:
Stilling - sveklinger:D

Jeg har malt huset mitt (suttereng:eek:) to ganger med stige og da har jeg penselmalt ca 3-4 bord ovenfra og ned før jeg flyttet stigen og fortsatte med neste og jeg strøk to ganger med noen dagers mellomrom ......Klipp:D
Er det derfor du kaller deg "Snailman"?

Snailman
Nei hovedsakelig fordi jeg er treg med å komme i gang med byggingen... blir endelig neste vår ser det ut som...:D

jeg malte noen timer per dag, så det tok vel ca 2 uker, med vask og maling 2 ganger, ganske overkommelig syntes jeg.

Har gjort så 2 ganger, men siste gangen fikk det bli plastmaling.... så det blir nok ingen mer gang på denne kåk for meg:p

Ponken2 skrev:
Hvor finnes slike hyggelige butikker?
Her i stockholmsområdet har de alle blitt utryddet.
Norrköping, "Skrot-Emil". Det er et skikkelig funnsted, man blir som barn igjen.. :D

allerede borte

Blir nok å bygge stillas på løsvirke når de har slik åger utleiepriser på stillaser.

Jeg hyrte inn et lite stillasfirma, holder på og bygger på en etasje på en del av huset. Ca 110kvm stillas. Kostet 33 000 (tror jeg) for 12 uker, inkl oppsetting, nedtakning og transport.

Jeg ble sjokkert over prisen, og ble ganske sur over en ekstrabelastning på ca 2500 (av 33 000). Men valgte å ikke klage over den siden jeg mistenkte at jeg ville måtte beholde stillaset ca 2 uker utover avtalt tid, tenkte å bruke ekstrabelastningen som forhandlingsargument.

Jeg er veldig glad for at jeg ikke klaget. Vi fikk dels problemer med blikkenslageren som forsinket demontering av stillaset, deretter var det så nært i tid for den ekstremt forsinkede vindusleveransen (hadde først tenkt å leie flyttbart stillastårn for den delen). Så jeg fikk uten protest fra firmaet beholde stillaset 12 uker utover avtalt tid, gratis! Fikk nesten en følelse av at de helst ville sluppet å ta seg av stillaset selv når jeg endelig ba dem komme og hente det.

Det må være ukens kupp

Mikael_L
Selv om det står forresten 10.000:- eller bud ... :o

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.