Hei,

Jeg vil støpe en svart plate som fundament under en kakkelovn. Er det noen som har støpt med pigment og har tips om man bør tenke på noe spesielt.
Hvor finner man materialer? Jeg spurte på Hornbach i Göteborg, men de bare glante som fuglekasser. Hadde aldri hørt om farget betong.

Jeg vil ha tak i marmor svart og bein hvit betong/sement.

/Mikael

Jeg skal teste og farge i dag med en 0.8kg fargepigment oksidsvart. Skal så bruke mørtelen til å fuge med...

Kan komme tilbake med resultat.

Ingenting hindrer at du blander fargepigment i mørtelen/betongen. Jeg har farget fugemasse på teglfasaden, men også på klinkergulvene har jeg selv farget fugemassen.

Hei,

Hvor kjøpte dere pigmentet? Selges det under noe spesielt produktnavn?

/Mikael

Jeg handlet på Spektrum. Produktet ser ut som på vedlagt bilde... kostet 148,50.

(bak er det jeg skal fuge, teglesteinen skal for øvrig også oljes senere for å få litt mørkere tone, urlækkert ;))

• Boks med fargepigment etikettert "Nr. 318 Oxidsvart" foran en rød mursteinsmur.
Da var det gjort! Resultatet ble meget bra! Men det var ikke fullt så drøyt som vi hadde hørt, jeg ville anbefale en slik boks per 25 kg mørtel.

Bland først pulveret i den mengden vann du skal blande mørtelen med så det blir jevnt og bra.

;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.