14.878 lest ·
18 svar
15k lest
18 svar
Fant gammelt kjøkken bak veggen!
Vi holder på å renovere soverommet og rev da et skap, som gikk langs hele rommet. Det var 4 meter, med skyvedører. I skapet var det gipsplater satt opp som vegg i den bakre delen. Når vi rev ned disse fant vi 4 x 1 kvm område til og et helt kjøkken presset inn. Alt unntatt hvitevarene fantes der, kjøkkenfronter, deler av gulv, lister, dørkarm, vegg, murstein, isolasjon, hønsenetting mm. Bare en masse rot!! Når vi hadde båret ut alt vi kunne, fant vi hvor mye steinrester/spon/betongpulver (vet ikke hva det kalles) men noen som vet hvordan man får bort slikt?? Det støver noe forferdelig og er vanskelig å få opp.?
Huseier
· Småländska höglandet
· 5 650 innlegg
Øs bynket (eller böset eller hva det heter på din dialekt) med spade ned i sekker! Det kan være lurt med åndedrettsvern mot støvet.
Renoveringsnybegynner
· Stockholm
· 647 innlegg
Ja, det finnes ingen snarveier, på med halvmaske og begynn å ause, fortrinnsvis i ekstra holdbare søppelsekker. Jeg ville hatt vinduet åpent som jeg kaster ut sekkene gjennom og hatt det stengt til resten av huset imens.
kjempe!
kjempe!
Om du kan stenge av rommet ordentlig ville jeg anbefale å leie en Luftrenser.
https://www.leifarvidsson.se/pullman-luftrenare-a1000
Det kan være på grensen til for kostbart til det lille (400-600kr/døgn der jeg bor) men det reduserer mengden støv i luften drastisk når den kjøres.
https://www.leifarvidsson.se/pullman-luftrenare-a1000
Det kan være på grensen til for kostbart til det lille (400-600kr/døgn der jeg bor) men det reduserer mengden støv i luften drastisk når den kjøres.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 innlegg
Fantastisk morsomt å finne 4 kvm til 
Vær nå forsiktig med alt slikt der pulver og slikt fra gamle dager, vettefasiken om det finnes asbest i sånt?T TiP skrev:Vi holder på å renovere soverommet og rev da et garderobeskap, som gikk langs hele rommet. Den var 4 meter, med skyvedører. I garderoben var det gipsplater satt opp som vegg i den bakre delen. Da vi rev ned disse, fant vi 4 x 1 kvm mer plass og et helt kjøkken presset inn. Alt bortsett fra hvitevarene var der, kjøkkenskap, deler av gulv, lister, dørkarm, vegg, tegl, isolasjon, hønsenetting mm. Bare en masse rot!! Etter vi har båret ut alt vi kunne, fant vi hvor mye steinrester/spon/betongpulver ( vet ikke hva det heter ) men noen som vet hvordan man får fjernet sånt?? De støver noe fryktelig og er vanskelig å få opp.?