Hei,
Har forsøkt å få opp Elfa-hylle på en lettbetongvegg, men det går dårlig.
Boret, plugget og begynte å skru, men det er ingenting som holder pluggen på plass så den følger med ut når jeg skrur.
Føles som om veggen er for porøs til at pluggen med vinger som feller seg ut skal feste...
Har prøvd med større plugger, men hullet blir bare større og større når de kommer ut.
Så nå er spørsmålet hvordan jeg løser dette på best mulig måte.
Fylle hullet med noe og borre nytt hull i det gamle? Fylle med hva i så fall. Hullet er 6-7cm dypt.
Veggen er nytapetsert så trenger noe med en lang tut i så fall.
Hvordan får jeg pluggen til å bli værende i hullet på best mulig måte? Hyllen er jo som en U med toppen mot veggen så den kommer aldri til å trykke mot pluggen.
Det kommer til å være noen kilo bøker på hyllen.
Boret, plugget og begynte å skru, men det er ingenting som holder pluggen på plass så den følger med ut når jeg skrur.
Føles som om veggen er for porøs til at pluggen med vinger som feller seg ut skal feste...
Har prøvd med større plugger, men hullet blir bare større og større når de kommer ut.
Så nå er spørsmålet hvordan jeg løser dette på best mulig måte.
Fylle hullet med noe og borre nytt hull i det gamle? Fylle med hva i så fall. Hullet er 6-7cm dypt.
Veggen er nytapetsert så trenger noe med en lang tut i så fall.
Hvordan får jeg pluggen til å bli værende i hullet på best mulig måte? Hyllen er jo som en U med toppen mot veggen så den kommer aldri til å trykke mot pluggen.
Det kommer til å være noen kilo bøker på hyllen.
Enten skrue tilpasset lettbetong eller så bruker du for eksempel fischer duo power plug hvor du også har sprøytet inn litt pl400/600 før.
Har fungert for meg de siste årene.
Alternativet er å ikke bruke bærelist og bruke hengeskinner som skrus, får du flere festepunkter.
Har fungert for meg de siste årene.
Alternativet er å ikke bruke bærelist og bruke hengeskinner som skrus, får du flere festepunkter.
Oppfølging: I de to hullene som ble for store satte jeg Fisher GB. I andre hull ble det nylonplugg.P Phalle skrev:Hei,
Boret, plugget og begynte å skru, men det er ingenting som holder pluggen på plass, så den følger med ut når jeg skrur.
Det føles som om veggen er for porøs til at pluggen med vinger som felles ut skal feste...
Har prøvd med større plugger, men hullet blir bare større og større når de faller ut.
Så nå er spørsmålet hvordan jeg løser dette på beste måte.
Fylle hullet med noe og bore nytt hull i det gamle? I så fall fylle med hva. Hullet er 6-7 cm dypt.
Veggen er nymalt, så jeg trenger noe med en lang tut i så fall.
Hvordan får jeg pluggen til å bli i hullet på beste måte? Hyllen er jo som en U med toppen mot veggen, så den vil aldri trykke mot pluggen.
Det vil være noen kilo bøker på hyllen.
Jeg fant ingen gode distanser å kjøpe, så jeg skar av plugger og brukte den harde enden som distans. Fungerte veldig bra.
Takk for alle tips!
Klikk her for å svare