Hvordan får man løs en sånn skrue?

Den ser ut til å være i tre deler. Et hode som jeg kan skru løs via minus hodet, en slags kappe som sitter fast på den lengre delen som går inn i veggen.

Legger ved to bilder. Komplett, samt uten hodet.

En skrue uten hode sitter fast i en vegg. Skruens gjengede del er synlig, mens det ser ut som om det er et hylster som går inn i veggen. En metallskrue sitter fast i en vegg, uten skruhodet. Skruen ser ut til å være en del av en større struktur eller i flere deler.

Fungerer det ikke med polygrip rundt hylsteret så ta to muttere og skru på og la dem låse seg mot hverandre. Deretter kan du med en skiftenøkkel skru ut alt sammen hvis du tar tak i den innerste mutteren.

Innbruddsinstruksjoner inne i veggen og så slegge?

All ære til polygripen, men med en rørleggertang får man bedre tak.

Det er vel ingen risiko for at veggen kan rase bare :o

Takk for tipsene. Hadde ikke nok verktøy og heller ingen muttere hjemme, men klarte å få inn et par gode slag med hammeren så sporene gikk i stykker på den ene skruen. Da kunne jeg skru den ut. Den andre var jeg ikke like heldig med, den slo seg av, så nå får den leve videre i veggen :)

Kappe med vinkelsliper innenfor pusset? Pusse deretter over!

Hmm tror du at TS har en vinkelsliper hjemme når han mangler både muttere og tang :cool:

• Liker
MTech
  • Laddar…
En neve muttere (nærmere bestemt 2 stk) i nærmeste byggevarehandel hadde vært bedre enn å bare "kjøtte løs"!

• Liker
xdigger
  • Laddar…
Kjøtt, kjøtt!! :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.