9.326 lest ·
19 svar
9k lest
19 svar
Erstatte 45x220 med stålbjelke?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
En siste synspunkt bare. Om midtbjelken plasseres under åsene uten å kappe disse, utnytter man materialet mye bedre, men det er kanskje ikke plass.
Jo, det ville redusere arbeidsinnsatsen betraktelig også, men da blir takhøyden skadelidende og reduserer muligheten til å parkere biler der under. Så det unngås helst om det er mulig.J justusandersson skrev:
Ja, det står to søyler til i sentrum av altanen (forberedt for balkong til soverom på overetasjen, men byggingen ble oppgitt av tidligere eieren). Det finnes dog ingen bærende bjelke der. Disse kan få bære opp den midterste bjelken.johel572 skrev:
Innså at jeg hadde glemt disse stolpene og tegnet derfor ikke dem ut på skissen.
Her er en oppdatert modell.

Klikk her for å svare
