Hei
Tenkte å sjekke erfaringer med Biltema Multibond.

Skal fuge mellom aluminiumsramme (for vinterhage) og malte limtresøyler.

Fremfor alt erfaringer om den gulner med tiden eller ikke. Dette da jeg helst ikke vil male over fugen.

Multibond skal vel tilsvare Tec7 og den skal jo ikke gulne med tiden nevneverdig.

Så alle erfaringer med Multibond er verdsatt og da spesielt om den gulner nevneverdig med tiden.

mvh
Tomas

Gulnar. Kjør på tec7 om du vet det fungerer. Skiller så få kr.

Hadde ikke heller sjanset.
Brukte multibond hos mine svigerforeldre som en fuge mellom benkeplate og vask.
Holdt i to år!

Utendørs har jeg prøvd Sikaflex 291, helt verdiløs, klarer ikke sollys og begynte å krakelere etter ett år.
Tror også på Tec7, har brukt det til det meste, men dessverre ikke utendørs.

• Liker
Jonzzo
  • Laddar…
Takk for tilbakemeldingen, tror jeg unngår Multibond...

Kom nå også over Essve Akryl Flex 25% som heller ikke skal gulne og skal fungere utendørs. Er det noen som har brukt den og vet om det er sant at den ikke gulner med tiden?

mvh
Tomas

T towrse72 skrev:
Takk for tilbakemeldingen, tror jeg unngår Multibond...

Kom nå også over Essve Akryl Flex 25% som heller ikke skal gulne og skal fungere utendørs. Noen som har brukt den og vet om det er sant at den ikke gulner med tiden?

mvh
Tomas
Skal brukes i tørre innemiljøer?
Tror ikke du skal spare når det gjelder dette bruksområdet, finn den beste mulige fugemassen for formålet, det blir billigst i lengden.

P
Peter2400 Peter2400 skrev:
Hadde ikke heller tatt sjansen.
Brukte multibond hos mine svigerforeldre som en fug mellom benkeplate og vask.
Holdt i to år!
Hva skjedde?

P
Z zsimpey skrev:
Gulnar. Kjør på tec7 om du vet det fungerer. Skiller så få kr.
Har du testet? Tec7 er minst dobbelt så dyrt som Multibond.

Erik_Hansson skrev:
Hva skjedde?
Den gulnet og smuldret opp.
Fugede med sillikon isteden.

P
Ok det høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Lurer på hvorfor det skjedde.

Tec 7 blir klart best i ditt tilfelle. Synes nok en bra silicon er bedre, men ikke mot tre da det ikke går an å male på.

Jeg brukte svart og grå multibond som mykfuge mellom fliser på bassengområdet forrige sommer. Ser fortsatt ut som nytt hittil. Man må være observant på produksjonsdatoen. Holder 1 år etter produksjonsdato står det på tubene. Det var vanskelig å tyde når de ble produsert. De i butikkene kunne ikke tyde det som var trykt. Til slutt så fant jeg ut at de var stemplet med år+ukenr. Det fantes tuber i butikkene som var eldre enn 1 år...

• Liker
1
  • Laddar…
Erik_Hansson skrev:
Har du testet? Tec7 er minst dobbelt så dyrt som Multibond.
Jepp. Var litt gjerrig i en kjeller i forrige hus.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.