Hei,
Leste om disse "sandwich"-platene fra fermacell bestående av 50mm celleplast med pålimt fibergipsplate som tydeligvis kan festes direkte mot kjellervegg..
Noen som har erfaring med disse eller lignende varianter?
Leste om disse "sandwich"-platene fra fermacell bestående av 50mm celleplast med pålimt fibergipsplate som tydeligvis kan festes direkte mot kjellervegg..
Noen som har erfaring med disse eller lignende varianter?
Medlem
· Västra Götaland
· 545 innlegg
Fermacell er en fiberarmert gipsplate, uten papperslag, som man har forsøkt å etablere på det svenske markedet i mange, mange år - uten å lykkes... men det er så vidt jeg vet en bra plate, men det finnes så mange andre bra plater at den har vanskelig for å "få plass". Fermacell kommer inn et sted mellom vanlige gipsplater og de sementbaserte platene, type minerit og cem in wood (sement/cellulose og sement/spon) Jeg antar at du tenker deg innsiden av kjellerveggen... da tar vi det igjen... isoler ikke på innsiden av kjellerveggen
Om du lurer på hvorfor, så sjekk rundt på forumet i dette hete emnet...
Men Jonas må snakke om et annet produkt enn deres fibergips? Den vanlige fibergipsen er jo homogen og mangler isolasjon.
Er enig i at isolasjon på innsiden av en kjellervegg er rart, det virker til og med som om alle faktisk er enige om det.
Er enig i at isolasjon på innsiden av en kjellervegg er rart, det virker til og med som om alle faktisk er enige om det.
Medlem
· Västra Götaland
· 545 innlegg
Fermacell er i første rekke platen, men den kan leveres i et element...
http://www.xella.dk/html/den/dk/fermacell_produkter.php?area_code=3
http://www.xella.dk/html/den/dk/fermacell_produkter.php?area_code=3
Medlem
· Västra Götaland
· 545 innlegg
Du skal ikke lese slike tidsskrifter, man får så mange idéer, for ikke å snakke om når den andre halvdelen tar beslag på disse tidsskriftene... kjøp dem ikke! ;D 
Jeg tror Fermacell betalte saftig for å få dem til å skrive opp deres produkt... visst finnes det en annonse også???
Jeg tror Fermacell betalte saftig for å få dem til å skrive opp deres produkt... visst finnes det en annonse også???
Klikk her for å svare