Hei,

Leste om disse "sandwich"-platene fra fermacell bestående av 50mm celleplast med pålimt fibergipsplate som tydeligvis kan festes direkte mot kjellervegg..

Noen som har erfaring med disse eller lignende varianter?

• Liker
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Fermacell er en fiberarmert gipsplate, uten papperslag, som man har forsøkt å etablere på det svenske markedet i mange, mange år - uten å lykkes... men det er så vidt jeg vet en bra plate, men det finnes så mange andre bra plater at den har vanskelig for å "få plass". Fermacell kommer inn et sted mellom vanlige gipsplater og de sementbaserte platene, type minerit og cem in wood (sement/cellulose og sement/spon) Jeg antar at du tenker deg innsiden av kjellerveggen... da tar vi det igjen... isoler ikke på innsiden av kjellerveggen ;) Om du lurer på hvorfor, så sjekk rundt på forumet i dette hete emnet...

Men Jonas må snakke om et annet produkt enn deres fibergips? Den vanlige fibergipsen er jo homogen og mangler isolasjon.

Er enig i at isolasjon på innsiden av en kjellervegg er rart, det virker til og med som om alle faktisk er enige om det.

LyckeK skrev:
då tar vi det igen... isoler ikke på innsiden av kjellerveggen ;)
Ingen fare :) Jeg har nok lest diskusjoner om isolering av kjellervegg som finnes på dette forumet..Ville likevel sjekke siden en ganske vanlig forekommende hempulartidning skrev så godt om den..

Du skal ikke lese slike tidsskrifter, man får så mange idéer, for ikke å snakke om når den andre halvdelen tar beslag på disse tidsskriftene... kjøp dem ikke! ;D ;)

Jeg tror Fermacell betalte saftig for å få dem til å skrive opp deres produkt... visst finnes det en annonse også???

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.