Hei
Har en lukt i vårt hus som vi jakter på. Vanskelig å kjenne i huset, men man kjenner det i klærne når man er borte.

Nå har jeg revet et av rommene og også laget hull i gulvet (torpargrunn, men altfor grunn så kan ikke krype inn). Der under fant jeg et gulvbjelkelag av det jeg tror er cuprinolbehandlet virke, det er veldig grønt.

Kjenner ingen direkte kjemisk lukt som man burde gjøre? Men lukter veldig mye krypkjeller.

Jeg tenker at det beste er å blåse hele bjelkelaget?

Hvor farlig er det egentlig? Har bodd i huset ca 1 år.

Hei,

Interessant tråd og synd at du ikke har fått noen svar. Jeg har akkurat samme problem i min sommerhytte jeg har kjøpt. Kjenner igjen en spesiell lukt når jeg går inn (muligens svak svak duft). Derimot når jeg går ut kjenner jeg en duft i nesen. Venner sier at det lukter, men ikke mugg. Har hatt en spesialist fra fuktfirma som nevnte det samme som du er inne på. Jeg skal teste å kjøpe en vifte og skape undertrykk i grunnen for deretter å blåse ut dette fra en ventil. Gjelder å tette ordentlig…

Hvordan har du gjort?

erikssonandreas erikssonandreas skrev:
Hei
Har en lukt i vårt hus som vi jakter etter. Vanskelig å kjenne i huset men man kjenner det i klærne når man er borte.

nå har jeg revet et av rommene og også laget hull i gulvet (krypkjeller men altfor grunn så det går ikke å krype inn). Der under fant jeg et gulvbjelkelag av hva jeg tror er cuprinolbehandlet virke, det er veldig grønt.

kjenner ingen direkte kjemisk lukt som man burde gjøre? Men lukter veldig mye krypkjeller.

jeg tenker at det beste er å blåse hele bjelkelaget?

hvor farlig er det egentlig? Har bodd i huset ca 1 år
erikssonandreas erikssonandreas skrev:
Hei
Har en lukt i vårt hus som vi jakter etter. Vanskelig å kjenne i huset men man kjenner det i klærne når man er borte.

nå har jeg revet et av rommene og også laget hull i gulvet (krypkjeller men altfor grunn så det går ikke å krype inn). Der under fant jeg et gulvbjelkelag av hva jeg tror er cuprinolbehandlet virke, det er veldig grønt.

kjenner ingen direkte kjemisk lukt som man burde gjøre? Men lukter veldig mye krypkjeller.

jeg tenker at det beste er å blåse hele bjelkelaget?

hvor farlig er det egentlig? Har bodd i huset ca 1 år

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.