Jeg har fjernet et vindu med bredde på cirka 1200 og skal sette inn en verandadør på 1400!

Når jeg begynte å rive veggen, forventet jeg fasade, isolasjon, stendere og så plater som "vanlig" (ikke alle lag, men dere skjønner) I stedet møtte jeg 3 forskjellige fasader (antar de bare har spikret på nye over de gamle)

Og det siste laget/nærmest innsiden er solide horisontale "trestendere" som ligger oppå hverandre og skaper en massiv trevegg cirka 80x120 (det er blandet virke)

Er dette noe som ble gjort i gamle dager? Eller bør jeg revurdere og anta at veggen kan være bærende, og med det mener jeg at det er dumt å utvide de siste 200/ta bort alt massivt tre under vinduet

HUSET er bygget i 1942
Det er ny fasade på den gamle med vindsperre og isolasjon under Det var ikke noe lag med diffusjonssperre så vidt jeg kunne se....

• Veggåpning med flere lag treverk, isolasjon og plastfolie synlig under demontering av gammel vinduskarm for å installere en bredere altandør.
  • Bilde viser en delvis demontert vegg med flere lag av treverk og isolasjon, synlig innvendig struktur og sagflis på bakken. Enkeltlags fasade synlig.
  • Liker
Rickard.
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.