lurer på arbeidstimer i leilighet om det kan være rimelig, sparkling av vegger samt maling av vegger og gulvlegging (treparkett) i kjøkken, gang og soverom. Tapetsering av to fondvegger,

riving av del av vegger (ikke bærende) 245x100, 245x150, 245x150 og oppbygging av vegg 245x150 cm. fjerning av gamle gulv i gang og soverom, riving av garderobe samt nye skyvedører og metallinnredning (veldig enkel uten garderobevegger). Kan det være rimelig med 142 arbeidstimer, 68000 kr før husbanken fradrag. Håper at noen vil svare =)

Det er jo en hel del arbeid gjort. Har det vært elektriker og rørlegger involvert også?

Nå er det vanskelig å forstå nøyaktig hva de har gjort ut fra din beskrivelse, så dette er hvordan jeg (som ikke er håndverker) hadde estimert arbeidet.

Riving av to gulv og bortkjøring 8t
Gulvlegging 1 dag/rom x 3 rom =24t
Tapetsering av 2 vegger og maling og sparkling av 10 vegger. 3dgr = 24t
Riving av 3 stk vegger og bortkjøring av materiale 16t
Oppbygning av stendervegg med gips 8t
Riving av garderobe 2t
Ny (fast) garderobe med skyvedører og innredning 16t (inkl. bortkjøring av materiale og tilkjøring av skyvedører)
Lister til 3 stk rom (gulv, tak, vinduer, dører) 3dgr 24t

Grand total:
122t*500SEK=61000SEK

Gitt infoen, ja det kan være rimelig. Det kan til og med være billig, avhengig av omstendighetene ;)
Men det kan også være i overkant, avhengig av omstendighetene.

• Liker
ljungpiparen og 1 annen
  • Laddar…
Barnrikehuset skrev:
Det er jo en hel del jobb gjort. Har det vært elektriker og rørlegger involvert også?

Nå er det vanskelig å forstå nøyaktig hva de har gjort på din beskrivelse så dette er hvordan jeg (som ikke er håndverker) hadde vurdert jobben.

Riving av to gulv og bortkjøring 8t
Gulvlegging 1 dag/rom x 3 rom =24t
Tapetsering av 2 vegger og maling og sparkling av 10 vegger. 3dgr = 24t
Riving av 3 stk vegger og bortkjøring av materiale 16t
Oppbygging av stendervegg med gips 8t
Riving av garderobe 2t
Ny (fast) garderobe med skyvedører og innredning 16t (inkl. bortkjøring av materiale og tilkjøring av skyvedører)
Lister til 3 stk rom (gulv, tak, vinduer, dører) 3dgr 24t

Grand total:
122t*500NOK=61000NOK
Da går du ut ifra at alt materiale er på plass fra starten, innkjøpt og hentet av TS?

takk for deres svar, ingen rørlegger men el fantes i veggen, elektrikeren sin regning er ikke med i disse 142 timene, den betaler jeg separat. Materialets innkjøp og frakt er medregnet i disse timene. de har det meste av materialet i deres lokale.

hva synes dere om bildet (listen)?

• Hjørnet av et rom med en hvit list langs gulvet og veggen. Listene møtes i et hjørne og passerer overgang til tregulv.
Men vent litt nå, hvilke deler på bildet er nylig gjort av håndverkere?
Vegg sparklet og malt? Ny eller. Gammel list montert?

Veggen er sparklet og malt, og listen er ny. Så derfor føles 142 timer mye når man ser resultatet, el hva synes dere?

Spagna skrev:
Veggen er sparklet og malt og listen er ny. Så derfor føles 142 timer mye når man ser resultatet, el hva synes dere?
Nja, den gulvlisten er vel ikke ny?
Synes det ser ganske ok ut, med tanke på hvor morsomt dørkarmen er saget.

Den gulvlisten er løsnet (siden bort med gulv og på med nytt) og deretter trykket tilbake vil jeg tro. Spikene ser ikke ut til å være hamret inn engang.

Spørsmålet er hvor mye tid man sparer på å gjøre det sånn, jeg har fjernet lister i et rom en gang, og det var ikke lett å få alt sammen igjen (noe kortere tid enn å lage nye, men mye styggere).

Et tips er å ikke bruke ferdigmalt neste gang (synes det ser ut som sånne). Blir mye penere å male selv.

Så ikke spesielt pent, men på nivå med det gamle (bare litt slitt) på listsiden. Det går nok an å få det fint med en spikerdrivere, sparkel, latexfug og deretter forbedringsmaling med S0502Y-farge. For eksempel en liten kvartlist mellom gulv og gulvlist.

Hva er morsomt med dørkarmen?

Min tidsvurdering inkluderte ikke så mye materialhenting men noe (ingen eksakt vitenskap dette).

Men jeg vurderer at timene ikke er helt urimelige uansett. Håndverkere er DYRT, prøver å gjøre så mye som mulig selv nå for tiden (dessuten forstår man hvorfor man tar visse snarveier, selv om det er stor forskjell på håndverkernes snarveier og ens egne da alle er egoistiske...).

Sist redigert:
Akkurat, det ser helt bedrøvelig ut. Listen er gammel og ser både spikret og limt ut. Spikerne er sikkert gamle og kanskje bare bøyd inn på baksiden. De stikker som sagt ut på forsiden! Det ser også slurvete limt ut.

Sparklingen ser jo også ut til å være helt kritikkverdig, et hull i sparklet midt i hjørnet. Dessuten ser det ut som tapetet som slutter rett før hjørnet fra begge sider.

Nei, for meg er det der underkjent. Gjør om gjør riktig, sier jeg.

OBS: Basert på den "lille" info bilde og beskrivelse gir.

• Liker
Myber
  • Laddar…
Spagna skrev:
hva synes dere om bildet (listen)?
Ser ut som at de har mislykkes kraftig med å sparkle inn hjørneforsterkningen.
Sokkelen er IKKE ny.

Hvordan kan man la det være sånn?
Ville skammet meg!

Kan man få et bilde fra lenger avstand? Ser ut som at gulvet ligger mot karmen og ikke under, dessuten synes jeg at metallisten sitter rart.

Mellomlisten er gammel, den lille korte ser ny ut, den lange er vanskelig å si. Det ser ut som om det sitter en tapet på "mellomveggen" som de ikke har sparklet bort kantene på, uten det virker bare å være malt.

En hvit gulvlister mot en vegg med noen merker og hull, på et tregulv. Her kommer et til bilde

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.