Y
En hjørnebord er dårlig nede fordi nedløpsrøret har manglet og regnvann har falt ned på panelet.

Dessverre er det ikke bare å bryte bort den fordi detaljer rundt portdørene må fjernes først i så fall. unødvendig slit tenker jeg.

• Vurderer å ta en bord i kappsågen, sage enden vinklet.
  • Ha denne bord som mal, legge multimastern mot malen og kappe et vinklet snitt i panelbordet.
  • Bryte løs den dårlige nedre delen. Så lage et nytt bord som matcher og spikre det på plass.
  • Male og gå videre i livet.
(tenkte å kappe et stykke over hengselet.)

Det er vel en ok plan på en økonomibygning, synes det virker som at de skjøtet i vilden sky før uten å engang snekkappe for å unngå vann å trenge dypt inn imellom... eller det er hva jeg gjetter, har ikke løsnet sånne bord enda for å se hvordan de gjorde.

En hvit, skadet hjørnepanel på en bygning med rusten metallbeslag. Grunnen viser tegn på slitasje og fuktighetsskader. Grønt gress rundt.

Just do it! Sleng på litt utefog i skjøten så har du doble kondomer ;)

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
M
Går det så er jo det beste å alltid skråsage og skyte inn. Kanskje går det an å få til en liten vinkel rett under hengslet.

M
Og i et annet tilfelle så er jo jeg litt trætulling og liker derfor å bruke trelim og sagspon i skjøtene. Slip det grovt så synes jeg at det blir riktig bra. Bruk en kniv eller noe for å presse pasten inn i skjøten.

Y
Sagflis? skal flisen havne mellom plankene eller bare utenpå snittet for å kamuflere det?

Mellom, så slipe ned og male. Urtidens fug ;)

• Liker
Marcussjogren
  • Laddar…
M
Akkurat - du blander en fugemasse av det. Trelimet blir gjennomsiktig når det tørker :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.