Hei,

Jeg skal male huset i dagene som kommer og trenger å bytte noen vindskier som er dårlige.
Det er Enkelfaspanel i størrelsen 22x120. Jeg kappet av en bit av den eksisterende panelet og tok med til butikken, men dessverre oppdaget jeg at det ikke stemte overens til 100%, målene 22x120 stemmer, men delen som stikker inn under eksisterende planke er lengre, noe som endrer den skrå vinkelen på planken.
Jeg vil kun bytte ut de få plankene som er dårlige og derfor vil jeg at de matcher eksisterende.

Hvor kan jeg finne riktig modell?
Jeg har sett på Bauhaus, Byggmax, K-rauta, Hornbach hadde dessverre ingenting på lager i det hele tatt.
Alle jeg har sett på er feil.

Tverrsnitt av en enkel faspanel 22x120 mm med mål på 11 mm, 107 mm og 92 mm, lagt over et jeansstoff.

Finnes det et sted i Göteborg-området som har et større utvalg?
Gjerne hvitgrunnet, men ingen krav.

Her kan dere se et eksempel på hva som finnes i butikk:
Tverrsnitt og profil av en trepanel med rillad, finsågad og hyvlad overflate, inkludert mål og vinkelmarkeringer.

Sjekk med Högsbo trä, Kungälvs trä eller Sörreds trä (samme kjede alle tre), de pleier å ha lignende ting.

Du trenger vel bare å fjerne 4 mm på sponten på en planke, så løser de andre seg av seg selv?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du trenger vel bare å fjerne 4 mm på noten på en planke, så løser de andre seg av seg selv?
Dessverre ikke, med tanke på at alle målene er endret, blir vinkelen annerledes (den som er 54 grader i mitt andre eksempel). Dette er tydelig når du møter en tidligere planke med en annen vinkel.

G gusvo085 skrev:
Sjekk med Högsbo trä, kungälvs trä eller Sörreds trä (samme kjede alle tre) de pleier å ha lignende ting.
Takk! Skal gjøre et forsøk der!

G gusvo085 skrev:
Sjekk med Högsbo tre, kungälvs tre eller Sörreds tre (samme kjede alle tre) de pleier å ha lignende ting.
Var der akkurat nå, og dessverre er det samme sak der, de har bare en modell og det er ikke den jeg har. Hans idé var å kjøpe vanlig falsad panel og frese vinkelen man trenger. Tror dessverre ikke det heller går for den falsade panelen har for "store" falsar.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.