Hei!
Jeg er nybegynner og har nettopp kjøpt en borhammer, men det ser ut til å være feil i bruksanvisningen??

Når jeg sammenligner med flere andre bruksanvisninger på slaghamre, angir disse at maskinen skal være innstilt på slagboring ved å ha både vrideren og spaken innstilt med bilde på "hammer og 3 deler".

MEN ifølge bruksanvisningen på denne skal vrideren være innstilt på vanlig hammer og spaken på "hammer med 3 deler"... det skjer ingenting når jeg trykker på avtrekkeren.

Er jeg dum i hodet, eller er det faktisk feil i anvisningen?

Bild av bruksanvisning for bruk av borhammer med innstilling for slagboring, boring, og meisling, med bilder av omkoplingsinnstillinger.

Slik vil anvisningen at jeg skal ha innstillingene for å slå bore (noe som er meisling ifølge alle andre):

Bilde av en gul og sølv borrhammare med svart bryter satt til "hammare" innstilling. Merke "Falke" vises nederst på enheten. En hånd holder verktøyet.
Sort spak på en gul og sølv borrhammare, med innstilling for "hammare og 3 bitar", i en diskusjon om korrekt brukermanual for slagboring.

Hvordan alle andre angir at innstillingen skal være for å slå bore (noe som er meisling ifølge anvisningen):
En gul og svart Falke borhammer med fokus på innstillingshjulet, som er satt til en pilpeker oppover.
En gul borhammer med svart vridbryter, nærbilde av innstillinger for boring. Bryteren viser en liten hammer med tre linjer ved siden.
 
Sist redigert:
Som det virker så styr rattet girkassen. Du har tre innstillinger: Rotasjon, låst, eller flytende. Spaken styr om slaget skal være påkoblet eller ikke.
Jeg kan ikke avgjøre om det er manualen eller maskinen som er feiletikettert, men noe er galt. I en av de tre innstillingene skal maskinen rotere når du trykker på knappen.
 
P PatrikJo skrev:
Som det virker så styrer rattet girkassen. Du har tre stillinger: Rotasjon, låst, eller flytende. Spaken styrer om slaget skal være tilkoblet eller ikke. Jeg kan ikke avgjøre om det er manualen eller maskinen som er feiletikettert, men noe er feil. I en av de tre stillingene skal maskinen rotere når du trykker på knappen.
Den roterer når jeg har den på symbolet med "hammer og 3 biter", noe manualen mener er meisling....
 
P
Kan rattet være feilmontert ev?
 
  • Liker
Richard1234
  • Laddar…
A
Da er det vel manualen som er feilaktig
 
  • Liker
Richard1234
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Kan rattet være feilmontert ev?
Den er riktig ifølge bilde på nettet...så må være feil i bruksanvisningen.
 
A Emil_K skrev:
Da er det vel manualen som er feilaktig
Mm, nettopp...gøy når man aldri har boret før og leser anvisningene...

Får følge anvisningene på en annen maskin helt enkelt...
 
"tre bitar" forestiller en bor og det stemmer jo med hva maskinen gjør. Kast manualen.
 
  • Liker
Richard1234
  • Laddar…
D danne_08 skrev:
" tre bitar" forestiller en bor og det stemmer jo med hva maskinen gjør. Kast manualen.

Fant dette bildet i en annen bruksanvisning, den ser ut til å være korrekt?
Bilde av bruksanvisning som viser ulike funksjoner for en slagborhammer: slagboring, meisling, boring, og en advarsel om feil innstilling.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.