Hei!
Jeg er nybegynner og har nettopp kjøpt en borhammer, men det ser ut til å være feil i bruksanvisningen??

Når jeg sammenligner med flere andre bruksanvisninger på slaghamre, angir disse at maskinen skal være innstilt på slagboring ved å ha både vrideren og spaken innstilt med bilde på "hammer og 3 deler".

MEN ifølge bruksanvisningen på denne skal vrideren være innstilt på vanlig hammer og spaken på "hammer med 3 deler"... det skjer ingenting når jeg trykker på avtrekkeren.

Er jeg dum i hodet, eller er det faktisk feil i anvisningen?

Bild av bruksanvisning for bruk av borhammer med innstilling for slagboring, boring, og meisling, med bilder av omkoplingsinnstillinger.

Slik vil anvisningen at jeg skal ha innstillingene for å slå bore (noe som er meisling ifølge alle andre):

Bilde av en gul og sølv borrhammare med svart bryter satt til "hammare" innstilling. Merke "Falke" vises nederst på enheten. En hånd holder verktøyet.
Sort spak på en gul og sølv borrhammare, med innstilling for "hammare og 3 bitar", i en diskusjon om korrekt brukermanual for slagboring.

Hvordan alle andre angir at innstillingen skal være for å slå bore (noe som er meisling ifølge anvisningen):
En gul og svart Falke borhammer med fokus på innstillingshjulet, som er satt til en pilpeker oppover.
En gul borhammer med svart vridbryter, nærbilde av innstillinger for boring. Bryteren viser en liten hammer med tre linjer ved siden.

Sist redigert:
Som det virker så styr rattet girkassen. Du har tre innstillinger: Rotasjon, låst, eller flytende. Spaken styr om slaget skal være påkoblet eller ikke.
Jeg kan ikke avgjøre om det er manualen eller maskinen som er feiletikettert, men noe er galt. I en av de tre innstillingene skal maskinen rotere når du trykker på knappen.

P PatrikJo skrev: